هنوز متوجه نشده ایم در حوزه اتوبوسرانی در تهران با طرف خارجی قرارداد بسته ایم یا خیر؟

هنوز متوجه نشده ایم در حوزه اتوبوسرانی در تهران با طرف خارجی قرارداد بسته ایم یا خیر؟

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز متوجه نشده ایم در حوزه اتوبوسرانی در تهران با طرف خارجی قرارداد بسته ایم یا خیر؟ و باید صراحتاً گفته شود اگر قراردادی بسته شده، برنامه زمانبندی آن به چه ترتیب و شکلی است و اگر هنوز منعقد نشده باید مشکلات آن گفته شود.

به گزارش کوبار، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و سی یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بعد از ارایه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: در آخرین روزهای سال گذشته شورای شهر تهران مجوز ترک تشریفات 2 میلیارد تومانی را به شهرداری تهران داد تا در بستر آن شهرداری بتواند خریدهای لازم در حوزه تاکسیرانی، اتوبوسرانی و سیستم های هوشمند حمل و نقل شهری و به طور کلی خریدهای لازم در حوزه حمل و نقل عمومی را انجام دهد. 

وی افزود: در زمان تخصیص مجوز ترک تشریفات، معاون مالی شهرداری تهران اعلام کرد که به دلیل محدودیت زمان و بیم از دست رفتن فرصت نمی توان به جزییات ورود پیدا کرد؛  اما اکنون که فرصت  پیش آمده  باید جزییات این مجوز  مشخص شود تا هم ابهامات و سوء تفاهمات رفع شوند و هم بتوانیم در فرصت یک ساله باقیمانده، کارهای قابل قبول از نظر همشهریان عزیز را انجام دهیم. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه چند مرتبه در صحن  شورا خواهش کردم تا پیش از بهره برداری از خط پرند، مسایل حقوقی آن با دولت حل و فصل شود، افزود:  در حال حاضر شهرداری تهران نیرو، امکانات، هزینه های نگهداشت و بهره برداری را برای مسیری پرداخت می کند که دولت صراحتاً اذعان کرده است هیچ ارتباطی به شهرداری تهران ندارد و اکنون علیرغم اینکه ماه ها از افتتاح این خط می گذرد؛ هنوز مسایل حقوقی آن باقی مانده اند. 

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص خط پرند ادامه داد: برای تکمیل این پروژه به جز ناوگان به منابع مالی بسیاری احتیاج داریم که تامین آن  15 سال زمان احتیاج دارد و این به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا باید هرچه سریعتر ناوگان، مخابرات، ایستگاه های بین راهی و سیگنالینگ تامین شوند. 

وی تاکید کرد: جای تشکر دارد که عدد مسافران مترو به دو میلیون مسافر در روز رسیده است؛ اما از آنجایی که اتوبوسرانی مکمل مترو است برای رسیدن به ظرفیت واقعی مترو نیازمند این هستیم تا شبکه های تکمیلی را  از طریق ناوگان اتوبوسرانی کامل کنیم. 

تشکری هاشمی با اشاره به اعتبارات شرکت متروی تهران گفت: تقریباً 2600 میلیارد تومان اعتبار سرمایه ای برای شرکت بهره برداری مترو تخصص یافته؛ اما تا پایان سال گذشته 880 میلیارد تومان آن محقق شده بود و انتظار ما این است منابع به نحو شایسته مورد بهره برداری قرار گیرد البته دوستان در توجیه گفته اند که قراردادها بسته شده و انتظار ما این است که تا پایان سال مالی قراردادها به نتیجه برسد. 

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص موضوع ماده 12 و مبالغی که دولت باید از محل صرفه جویی در بنزین به شهرداری تهران بدهد، افزود: دولت مکلف است مبالغی را به شهرداری ها پرداخت کند و تا پیش از این دوره حدود 500 الی600 میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت شده بود؛ اما در این دوره هنوز منابعی داده نشده است، دولت موظف بود در سال 1401 مبلغ  500 هزار میلیارد تومان و در سال 1402 بیش از 1000 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت کند و این شاه کلید کمک به حمل و نقل عمومی است که  عملاً محقق نشده است. 

وی ادامه داد: آقای زاکانی در جلسه شورای شهر تهران اعلام کرد که 50 درصد هزینه ها را از همین محل می دهد؛ اما ما مشاهده می کنیم در تبلیغات تاکسیرانی هنوز هیچ خبری از ماده 12 نیست و بودجه ای که دولت برای مترو تهران داده است تقریباً معادل 50 متر ساخت در سال است ، امیدواریم در این رابطه نیز با توجه به حضور آقای زاکانی در هییت وزیران اهتمام بیشتری شود و تمام دلخوشی ما این بود علی رغم اقداماتی که در شهرداری تهران انجام می دهیم دولت نیز به وظایف خود عمل کند. 

تشکری هاشمی درباره قراردادهای اتوبوسرانی گفت : هنوز متوجه نشده ایم در حوزه اتوبوسرانی با طرف خارجی قرارداد بسته ایم یا خیر؟، این موضوع صفر و یکی است و هیچ وسطی ندارد، باید صراحتاً گفته شود اگر قراردادی بسته شده، برنامه زمانبندی آن به چه ترتیب و شکلی است و اگر هنوز منعقد نشده باید مشکلات آن گفته شود. 

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خرید اتوبوس ها گفت: به یاد داریم که آقای شهردار در جلسه شورای شهر اعلام کرد که چهار ماهه اتوبوس ها را می آورد که البته حرف درست و تخصصی بود؛ اما هنوز با گذشت زمان زیادی از این صحبت، تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟. 

وی درخصوص ون های شهرداری تهران نیز گفت: گفته شد 191 ون برای کمک به تاکسیرانی شهر تهران تحویل گرفته شده است اما سرنوشت این ون ها مشخص نیست و اکنون نیز پس از پیگیری های متعدد متوجه شده ایم از این تعداد ون هنوز حدود 40 دستگاه شماره گذاری نشده است. 

تشکری هاشمی افزود: آنطور که متوجه شده ایم تعدادی از ون ها به شرکت «توسعه تجارت شهر» که از ماهیت آن خبر نداریم و نمی دانیم که برای چه موضوعی ایجاد شده، داده شده است تا  از طریق اپلیکیشن شهرزاد به جابجایی مسافران بپردازد و این کار در حالی انجام می شود که  شرکت مذکور هیچ مجوزی از شرکت تاکسیرانی  ندارد. 

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: این شرکت درحالی به جا به جایی مسافر می پردازد که متوسط جابجایی آن در شهر تهران 19 و نیم نفر بوده است اگر حتی با یک موتور سیکلت هم مسافرکشی می کردند شاید بیش از این تعداد می توانستند مسافران را جابجا کنند، ما مردم در حوزه حمل و نقل را دچار مشکلات بسیار کرده ایم و هزینه زیادی می کنیم؛ اما جابجایی این مسافران 19 و نیم نفر در طول روز بوده است.

پایان خبر کوبار

هنوز متوجه نشده ایم در حوزه اتوبوسرانی در تهران با طرف خارجی قرارداد بسته ایم یا خیر؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هنوز متوجه نشده ایم در حوزه اتوبوسرانی در تهران با طرف خارجی قرارداد بسته ایم یا خیر؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هنوز متوجه نشده ایم در حوزه اتوبوسرانی در تهران با طرف خارجی قرارداد بسته ایم یا خیر؟"، کلیک کنید.