نحوه بهینه سازی استراتژی های معاملاتی فارکس

ممکن است شنیده باشید که حفظ نظم و انضباط جنبه کلیدی تجارت است. اگر چه این حرف، درست است اما چگونه می توان از اجرای نظم و انضباط در یک تجارت مطمین شد؟ یکی از راه ها «داشتن طیف وسیعی از بهترین استراتژی های معاملاتی فارکس» است. اگر بدانید روانشناسی ترید در فارکس چیست و استراتژی معاملاتی شما به خوبی مستدل و آزمایش شده باشد، می توانید مطمین باشید که از یک سیستم با کیفیت استفاده می کنید که برای شما کار می کند. این اعتماد درونی، پیروی از قوانین استراتژی فارکس را برای شما آسان تر می کند. مطالعه این مقاله به شناخت بهترین روش معاملاتی در فارکس کمک می کند.

نحوه بهینه سازی استراتژی های معاملاتی فارکس

8 استراتژی فارکس برای یک معامله گر موفق

یک استراتژی معاملاتی فارکس سیستمی را تعریف می کند که معامله گر فارکس برای تعیین زمان خرید یا فروش یک جفت ارز از آن استفاده می کند. استراتژی های فارکس مختلفی مانند تحلیل فنی یا تحلیل بنیادی وجود دارند که معامله گران می توانند از آن ها استفاده کنند. یک استراتژی خوب به معامله گر اجازه می دهد تا بازار را تجزیه وتحلیل کرده و با اطمینان، تکنیک های مدیریت ریسک را اجرا کند.

تجارت در بهترین بروکر فارکس؛ مستلزم کنار هم قرار دادن چندین فاکتور برای تدوین یک استراتژی معاملاتی است که برای شما مناسب باشد. استراتژی های بی شماری وجود دارند که می توان آن ها را دنبال کرد؛ با این حال درک استراتژی و راحت بودن با آن ضروری است. هر معامله گر اهداف و منابع منحصربه فردی دارد که باید هنگام انتخاب استراتژی مناسب در نظر گرفته شود. سه معیار وجود دارد که معامله گران می توانند برای مقایسه استراتژی های مختلف از آن ها استفاده کنند:

  • منبع زمانی مورد نیاز
  • فرصت های معاملاتی فراوان
  • فاصله معمولی تا هدف

8 بهترین انواع استراتژی معاملاتی فارکس عبارتند از:

نقاط ورود/خروج:

روش های زیادی برای تعیین سطوح حمایت/مقاومت وجود دارد که عموماً به عنوان نقاط ورودی/خروجی استفاده می شوند مانند:

  • اصلاح فیبوناچی
  • استفاده از فتیله شمع
  • شناسایی روند
  • شاخص ها
  • اسیلاتورها

در معاملات پرایس اکشن قیمت، محدوده، روند، روز، اسکالپینگ، نوسان و معاملات موقعیت وجود دارد. این استراتژی ها به اشکال مختلف الزامات معاملاتی پایبند هستند.

مدت معامله:

مدت مشخصی برای هر معامله وجود ندارد زیرا استراتژی های محدوده می توانند برای هر بازه زمانی کار کنند. مدیریت ریسک بخش جدایی ناپذیر از این روش است.

نقاط ورود/خروج:

اسیلاتورها بیشتر به عنوان ابزار زمان بندی استفاده می شوند. شاخص قدرت نسبی (RSI)، شاخص کانال کالا (CCI) تعدادی از اسیلاتورهای محبوب هستند. عمل قیمت گاهی اوقات همراه با نوسانگرها برای اعتبارسنجی بیشتر سیگنال ها یا شکست های تجارت محدود استفاده می شود.

مزایا:

  • تعداد قابل توجهی فرصت تجاری دارد.
    نسبت ریسک به پاداش مطلوب است.

معایب:

  • نیاز به سرمایه گذاری طولانی مدت دارد.
  • مستلزم پشتیبانی قوی از تحلیل تکنیکال است.

مدت معامله:

نقاط ورود/خروج:

نقاط ورود معمولاً توسط یک نوسانگر RSI، CCI و … تعیین می شوند و نقاط خروج بر اساس نسبت ریسک به پاداش مثبت محاسبه می شوند. معامله گران با استفاده از فواصل سطح توقف می توانند با آن فاصله برابری کنند یا از آن تجاوز کنند تا نسبت ریسک به پاداش مثبت را حفظ کنند.

مزایا:

  • داشتن تعداد قابل توجهی فرصت تجاری
  • نسبت ریسک به پاداش مطلوب

معایب:

  • نیاز به سرمایه گذاری طولانی مدت
  • مستلزم پشتیبانی از تحلیل تکنیکال

مدت معامله:

نقاط ورود/خروج:

سطوح کلیدی در نمودارهای بازه زمانی طولانی تر (هفتگی/ماهانه) به دلیل دید جامع از بازار، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار معامله گران این روش قرار می دهند. نقاط ورود و خروج را می توان با استفاده از تحلیل تکنیکال مطابق با سایر استراتژی ها ارزیابی کرد.

مزایا:

  • نیاز به حداقل زمان سرمایه گذاری
  • نسبت ریسک به پاداش بسیار مثبت

معایب:

  • فرصت های معاملاتی بسیارکم
  • مستلزم پشتیبانی از تحلیل تکنیکال و بنیادی

این استراتژی برای معامله در هر روز طراحی شده است؛ یعنی تمام موقعیت ها قبل از بسته شدن بازار بسته می شوند. این می تواند یک معامله یا چند معامله در طول روز باشد.

مدت معامله:

در این روش زمان های معامله از بسیار کوتاه مدت (به چند دقیقه) یا کوتاه مدت (ساعت ها) متغیر هستند.

نقاط ورود/خروج:

مزایا:

  • داشتن تعداد قابل توجهی فرصت های تجاری
  • نسبت ریسک به پاداش میانه

معایب:

  • نیاز به سرمایه گذاری طولانی مدت
  • مستلزم پشتیبانی از تحلیل تکنیکال

مدت معامله:

نقاط ورود/خروج:

مزایا:

بیشترین تعداد فرصت های معاملاتی را نسبت به سایر استراتژی های فارکس دارد.

معایب:

  • نیاز به سرمایه گذاری طولانی مدت دارد.
  • مستلزم پشتیبانی از تحلیل تکنیکال است.
  • کم ترین نسبت ریسک به پاداش را دارد.

این روش یک استراتژی سوداگرانه است که به موجب آن معامله گران به دنبال سود بردن از بازارهای دارای محدوده و همچنین بازارهای پرطرفدار هستند.

مدت معامله:

نقاط ورود/خروج:

مزایا:

  • داشتن تعداد قابل توجهی فرصت تجاری
  • نسبت ریسک به پاداش میانه

معایب:

  • مستلزم پشتیبانی از تحلیل تکنیکال
  • نیازمند سرمایه گذاری طولانی مدت

مدت معامله:

این معاملات به نوسانات نرخ بهره بین ارزهای مرتبط وابسته هستند؛ بنابراین طول معامله از میان مدت تا بلندمدت (هفته ها، ماه ها و احتمالاً سال ها) در نظر گرفته می شود.

نقاط ورود/خروج:

بازارهای قوی پرطرفدار برای این سبک از معاملات بهترین عملکرد را دارند؛ زیرا این استراتژی شامل افق زمانی طولانی است.

مزایا:

  • بازه سرمایه گذاری کوتاه
  • نسبت ریسک به پاداش میانه

معایب:

انواع استراتژی پول ساز

به صورت کلی برای طراحی استراتژی معاملاتی برای فارکس میتوانید از دو سبک استفاده کنید .سبک اول بر اساس پرایس اکشن است و سبک دوم بر اساس اندیکاتور ها میباشد.در این مقاله هر کدام از این استراتژی هارو معرفی میکنیم و برای طراحی هر کدام چند راه را برای شما باز میکنیم.

استراتژی پرایس اکشن

استراتژی معاملاتی پرایس اکشن سبک های متفاوتی دارد و شما میتوانید هر کدام از این سبک هارو برای خود انتخاب کنید و شروع به آموزش کنید و در مرحله اخر به طراحی استراتژی معاملاتی برای فارکس و یا ارز دیجیتال بپردازید.هر کدام از سبک های پرایس اکشن نمودار های قیمتی را به نوعی مشاهده میکنند و شما میتوانید از هر کدام از سبک هایی که مایل هستید یک استراتژی قوی فارکس استخراج کنید .تجربه در این مسیر بسیار به شما کمک میکند و اگر خود تجربه این کار را ندارید و نمی دانید ریبیت یا کش چیست؛ میتوانید از پشتیبان های خانه بورس کمک بگیرید .

انواع استراتژی پرایس اکشن

در این سبک معاملاتی ما استراتژی های نظیر استراتژی عرضه و تقاضا ،استراتژی ترید اسپایک ،استراتژی ترید کانال ها ،استراتژی ترید در مناطق رنج ،استراتژی ترید در موج های الیوت و یا استراتژی تریدر با الگو های هارمونیک و… را داریم و این به شما بستگی دارد که کدام سبک معاملاتی را میخواهید ترید کنید و با آن به کسب درآمد دلاری بپردازید .

بین سبک ها نمیتوان تفاوتی قایل شد و شما با آموزش حرفه ای در هر سبک میتوانید پول ساز باشید .هر سبک معاملاتی که دارید میتواند برای شما پول ساز باشد اگر استراتژی خود را به درستی طراحی و بهینه سازی کنید .

طراحی استراتژی معاملاتی برای فارکس

برای طراحی استراتژی معاملاتی باید یک سری از اصول را رعایت کنیم .تا اینجای کار متوجه شدیم که اول از همه باید سبک استراتژی معاملاتی خود را مشخص کنیم و بعد از آن به طراحی آن بپردازیم.فرض را بر این میگیریم که نوع استراتژی معاملاتی خود را مشخص کرده ایم و میخوایم یک استراتژی معاملاتی برای فارکس طراحی کنیم .برای این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

پیدا کردن الگو

اول از همه باید با گشتن در نمودار های مختلف و یا نمودار یک کالای مشخص یک الگو تکرار شونده پیدا کنیم.برای این کار میتوانیم از المان های مختلفی از جمله زمان معاملاتی و یا سشن معاملاتی و… استفاده کنیم .برای مثال زمانی که سشن لندن شروع به کار میکند ،به سمت سقف یا کفی که سشن آسیا در همان روز زده است میرود تا آنرا تست کند.شما میتوانید بر اساس همین الگو یک استراتژی بهینه سازی کنید .

تعیین نقطه ورود

حال شما میدانید که بعد از باز شدن بازار لندن ،قیمت به سمت سقف یا کفت بازار آسیا میرود.ما الان الگوی معاملاتی را داریم و یک مرحله به ساختن استراتژی معاملاتی برای فارکس نزدیک تر شده ایم .حال باید یک نقطه ورود به معامله پیدا کنیم .برای مثال :چه اتفاقی باید بیافتد تا ما حداقل 60 الی 70 درصد مطمین شویم که قیمت دارد به سمت سقف یا کف آسیا میرود؟ یا اینکه چه کندلی ببینیم ،میتوانیم به معامله ورود کنیم و تا سقف یا کف آسیا با قیمت پیش برویم؟

با جواب دادن به همه این سوال ها میتوانید یک نقطه ورود فوقالعاده برای الگوی معاملاتی خود پیدا کنید .

تعیین نقطه خروج

مسیله ی مهمتری که باید روی آن زمان بگذارید ،نقطه ی خروج از معامله است .در چه نقطه ای و با چه شرایطی من باید از معامله خارج شوم و در چه شرایطی من میتوانم معامله خود را باز بگذارم و یا اینکه در چه شرایطی احتمال شکستن کف یا سقف آسیا ممکن تر است ؟شکستن کف یا سقف های مهم ،موقعیت های معاملاتی فوقالعده ای ایجاد میکند و نیاز داریم بدانیم در چه شرایطی احتمال شکستن بیشتر است.

در این استراتژی معاملاتی پرایس اکشن نقطه خروج مشخص است و زمانی که به کف یا سقف آسیا رسید میتوانید معامله را ببندید ولی برای الگو های معاملاتی دیگر میتوانید از روش بالا برای پیدا کردن نقطه خروج استفاده کنید.

بکتست

تمامی اعمال بالا جزو فرضیه های استراتژی معاملاتی است و با بکتست گرفتن از این الگو ی معاملاتی میتوانید سود ده بودن استراتژی خود را ثابت کنید .بکتست یعنی در گذشته بازار بروید و شرایط معاملاتی خود را هر روزی که اتفاق افتاده است بررسی کنید.

فوروارد تست

بعد از مرحله بکتست به مرحله فوروارد تست میرویم و استراتژی معاملاتی خود را در محیط لایو و در زمان حال حاضر بازار تست میکنیم تا به حرکات کندل ها عادت کنیم و موضوع سوپرایز ککنده ای در بازار برای ما پیش نیاید .شما زمانی که بکتست میگیرید فقط به نقاط ورود و خروج دقت میکنید و در فوروارد تست به شما نحوه حرکت قیمت از نقطه ورود تا نقطه خروج را به دقت نشان میدهد .این که چند بار پولبک در طی مسیر داریم و….

کلام آخر

در این مقاله 8 نوع استراتژی فارکس را با هم بررسی کردیم. هنگام انتخاب یک استراتژی معاملاتی مقایسه مدت زمان سرمایه گذاری، بررسی نسبت ریسک به پاداش و منظم بودن در ترید بسیار مفید خواهند بود. هر استراتژی معاملاتی بسته به ویژگی هایش برای معامله گران مختلف جذاب است. تطبیق شخصیت معامله گر با سبک معاملاتی در فارکس این امکان را فراهم می کند تا افراد در مسیر درستی قدم بردارند پس یک بار دیگر به بالا برگردید و استراتژی که مناسب با روحیه و سبکتان است را انتخاب کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نحوه بهینه سازی استراتژی های معاملاتی فارکس" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نحوه بهینه سازی استراتژی های معاملاتی فارکس"، کلیک کنید.