استفاده حداکثری پژوهشگاهها از ظرفیتهای قانون جهش تولید دانشبنیان
به گزارش خبرگزاری کوبار، در سیویکمین جلسه مجمع پژوهشگاههای ملی کشور که با حضور روسای موسسات عضو برگزار شد، پیمان صالحی ضمن تشریح ماده ۱۳ قانون فوق افزود: توجیه صنایع درباره این قانون بسیار مهم است و نیاز است تا پژوهشگاهها خود نیز نسبت به معرفی ظرفیتهای این قانون به صنایع اهتمام جدی داشته باشند.
معاون پژوهشی وزیر علوم، نظاممند، نوآورانه و فناورانه بودن را معیارهای تأیید پروژه تحقیق و توسعه دانست و تولید محصول یا خدمت جدید، ارتقای محصولات یا خدمات فعلی، بهبود فرایندهای تولید و عملیات را خروجیهای پروژه تحقیق و توسعه خواند.
وی همچنین سرفصلهای هزینهکرد مورد پذیرش بر اساس دستورالعمل بند (ب) ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانشبنیان، نحوه ثبت درخواست و ارزیابی و فراخوانهای دریافت طرح تحقیق و توسعه و همچنین فرایند ارزیابی و تأیید طرحهای پژوهشی را برای حاضرین تشریح کرد.
در این جلسه همچنین علی باقر طاهرینیا، معاون وزیر علوم و رئیس موسسه نیز به تشریح مهمترین اقدامات صورت گرفته در دوره سه ساله مدیریت خود پرداخت.
دبیر مجمع پژوهشگاههای ملی کشور ضمن خوشآمد به اعضا گفت: موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی با پیشینهای با بیش از پنجاه سال و بواسطه برخورداری از ظرفیت علمی و کارشناسی ارزشمند، به عنوان کانون تفکر نظام آموزش عالی، فعالیتهای خود را در راستای رسالت، ماموریت، اسناد بالادستی، اهداف و وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی کرده است .
وی تهیه و تدوین ۱۰ گزارش عملکرد وزارت علوم و ارائه به دفتر هیئت دولت، تاسیس شبکه متخصصین آموزش عالی (شماع) با عضویت ۱۸۰۰ نفر، ایجاد واحد سنجش نگرش دانشگاهیان (پسند)، ایجاد اندیشکده حکمرانی آموزش عالی، انجام مطالعات و تدوین احکام پیشنهادی برنامه هفتم توسعه، تدوین الگوی گزارش نویسی ازما و همچنین اصلاح نسبت هیئت علمی و کارمندان را و جذب اعضای هیئت علمی جدید و ارتقاء سایر اعضاء را از اقدامات انجام شده در سه ساله اخیر دانست.
طاهرینیا در حوزه برون دادهای پژوهشی از ساماندهی انجام طرحهای پژوهشی و موظف در راستای ماموریت موسسه خبر داد و همچنین به ارتقاء رتبه فصلنامه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی اشاره و از نمایه سازی فصلنامه در پایگاه بینالمللی DOAJ خبر داد.
معاون وزیر علوم یکی دیگر از ماموریتهای موسسه را ترویج آموزش عالی دانست و برگزاری نشست و پنلهای تخصصی و همچنین نشستهای مطبوعاتی را از اقدامات صورت گرفته در این حوزه بیان کرد و ایجاد هیئت اجرایی جذب جاسب، استقرار دبیرخانه مجمع پژوهشگاههای ملی کشور به عنوان دو اقدامی که در این سه ساله به موسسه منتقل شده است دانست.
طاهرینیا همچنین تدوین اسناد آموزش عالی از ابتدا تاکنون و تدوین مسائل آموزش عالی را از برنامههای دردست اقدام دانست.
استفاده حداکثری پژوهشگاهها از ظرفیتهای قانون جهش تولید دانشبنیان
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استفاده حداکثری پژوهشگاهها از ظرفیتهای قانون جهش تولید دانشبنیان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استفاده حداکثری پژوهشگاهها از ظرفیتهای قانون جهش تولید دانشبنیان"، کلیک کنید.