منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد - خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار کوبار، احمد آقایی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان علمی گیلان در رشت اظهار کرد: فرهنگیان و معلمین نقش بسزایی جهت دهی و تعالی بخشی جامعه دارند.

رئیس کل بازرسی گیلان با تاکید بر لزوم عدالت گستری در بخش‌های مختلف جامعه بیان کرد: فرهنگ عدالت باید در جامعه اسلامی نهادینه سازی شود.

آقایی، خردمندی و دانش محوری را راه و رمز موفقیت برشمرد و اضافه کرد: جامعه توسعه مند و موفق نیازمند مدیران خردمند و دانش پژوه است.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری مدیران خردمند در رأس امور و لایه‌های مهم مدیریتی افزود: مدیران ناخرد و بی دانش عرصه را برای فعالیت نخبگان تنگ می‌کند چرا که هیچ اعتقادی به کار نخبگانی ندارد.

رئیس سازمان بازرسی گیلان به تشریح ابعاد وسیع و گسترده فساد در بخش‌های مختلف اداری پرداخت و بیان کرد: منشأ استعدادهای فساد در تک تک افراد و جوامع وجود دارد اما دارای شدت و ضعف است.

آقایی به بیان اینکه فساد یک پدیده پیچیده و متنوع است، گفت: راه مبارزه با فساد بسیار سخت، دشوار و هزینه بر است و تحقق این امر نیازمند الزامات و بایستگی هایی است.

به گفته وی ایستادگی و مبارزه با فساد قربانی می‌گیرد و خود مبارزه گر قطعاً اولین قربانی خواهد بود.

رئیس سازمان بازرسی گیلان با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ مبارزه با فساد اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که فساد در سرفصل‌های مختلف جامعه به فرهنگ تبدیل شود.

آقایی با اشاره به روزنه فساد در بخش‌های مختلف اضافه کرد: فساد در نظام آموزشی و سلامت رخنه کرده است که باید با آن ویژه برخورد سود.

وی با بیان اینکه منشأ تمام فسادها ریشه سیاسی دارد، افزود: نقش سیاست در کنترل و اشاعه فساد در جامعه پررنگ است.

رئیس سازمان بازرسی گیلان با اشاره به پول پاشی های برخی افراد در ایام انتخابات به نفع کاندیدای خاص بیان کرد: رانت‌های سیاسی و انتخاباتی دایره فساد را در بخش‌های مختلف گسترش می‌دهد.

منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.