برخورداری ۷۲ روستای گیلانغرب از آب شرب سالم

برخورداری ۷۲ روستای گیلانغرب از آب شرب سالم

به گزارش خبرنگار کوبار کرمانشاه، رضا داودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌های روستایی مهم و شاخص شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه که عملیات اجرایی آن درسال ۱۴۰۱ آغاز ولی نیمه‌تمام مانده بود، ۲ مجتمع چله و ویژنان گیلانغرب شامل ۷۲ روستا با جمعیتی بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ نفر از جمله این پروژه‌ها بودند.

وی افزود: از تعداد ۷۲ روستای این دو مجتمع، ۲۸ روستا در بخش ویژنان و ۴۴روستا در بخش چله قرار دارد که ۸۰ درصد عملیات آبرسانی در بخش چله توسط  آب و فاضلاب استان انجام شده بود که در سال ۱۴۰۲ در راستای جهاد آبرسانی با انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با محوریت قرارگاه نجف اشرف استان، اجرای ۲۰ درصد باقیمانده از مجتمع چله و مجتمع ویژنان به این قرارگاه واگذار شد و درحال حاضر ۷۲ روستای این دو مجتمع از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: اعتبار هزینه شده در پروژه آبرسانی به این دو مجتمع در مجموع بیش از یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در اجرای عملیات ۸۰ درصدی پروژه مجتمع چله بین سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هزینه شده است. 

داودی اقدامات انجام شده در آبرسانی به این ۲ مجتمع را احداث بیش از ۱۳ باب مخزن با حجم یک هزار و ۸۵۰ مترمکعب، برق رسانی، تجهیز و اورهال هشت ایستگاه پمپاژ و اجرای بیش از ۹۵ کیلومتر لوله‌گذاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه آماده بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز این پروژه از سراب گیلانغرب تأمین شده که هیچ‌گاه کمبود و قطعی نداشته است و با توجه به پایداری آب، امکان ایجاد تنش برای مجتمع دیگر وجود ندارد و آب شرب کاملاً سالم و پایدار در اختیار مردم این روستاها قرار خواهد گرفت.

46

برخورداری ۷۲ روستای گیلانغرب از آب شرب سالم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برخورداری ۷۲ روستای گیلانغرب از آب شرب سالم" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برخورداری ۷۲ روستای گیلانغرب از آب شرب سالم"، کلیک کنید.