گسترش همکاری ستاد فناوری های اپتیک و کوانتوم و مرکز نوآوری لیزر ایران

گسترش همکاری ستاد فناوری های اپتیک و کوانتوم و مرکز نوآوری لیزر ایران

تفاهم نامه همکاری بین ستاد توسعه فناوری های اپتیک و کوانتوم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مرکز نوآوری لیزر ایران، منعقد شد.

به گزارش کوبار، به نقل از معاونت علمی، فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در راستای این تفاهم نامه، تعاملات جاری بین ستاد اپتیک و کوانتوم و مرکز نوآوری لیزر ایران مانند حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان، رویدادهای ترویج و فناوری، کمک به تجاری سازی محصولات فناورانه و … همچنان مانند گذشته در جریان خواهد بود.

به علاوه، همکاری و مشارکت دو طرف در جهت ایجاد بستری پویا و هدفمند جهت تدوین و اجرای برنامه ها و فعالیت های تخصصی مرتبط با توسعه استارت آپ ها، تجاری سازی نمونه اولیه محصولات فناورانه و همچنین برگزاری رویدادهای آموزشی و ترویجی با هدف افزایش آگاهی و در نهایت توانمندسازی نیروی انسانی کارآمد و متخصص در حوزۀ اپتیک، فوتونیک و لیزر مقرر شد.

ارایه فهرست امکانات و ظرفیت های معاونت علمی و فناوری در دانشگاه ها و استان های کشور و یا در اختیار قرار دادن مکان برگزاری مناسب و همچنین اختصاص حمایت های مالی (مطابق ماده 6) در برگزاری رویدادهای ترویجی و آموزشی برنامه ریزی شده توسط مرکز نوآوری لیزر (ارایه فهرست حمایت های قابل ارایه توسط ستاد و فرآیندهای مربوطه تا حداکثر دو هفته پس از امضاء این تفاهم نامه مورد انتظار است) و انجام هماهنگی های مورد نیاز، اختصاص حمایت های مالی (مطابق ماده 6) و تسهیل گری امور اجرایی در بخش های مختلف رویدادهایی که هر ساله به منظور شناسایی طرح های نوآورانه و استعدادهای برتر و همچنین شبکه سازی تیم های استارتاپی در یکی از دانشگاه های کشور برگزار خواهد شد.؛ از جمله بندهای این تفاهم نامه است.

اطلاع رسانی و انجام تبلیغات مربوط به رویدادهای مورد نظر در این تفاهم نامه از طریق شبکه های اجتماعی، سامانه های ارتباطی موجود و وب سایت ستاد در چارچوب قوانین و مقررات ستاد، همکاری با مرکز نوآوری در شبکه سازی متخصصان با معرفی دانشجویان توانمند و فارغ التحصیلان دانشگاه به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز جهت تشکیل استارت آپ های تخصصی حوزۀ اپتیک، لیزر و فوتونیک و انجام هماهنگی های لازم با سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و اختصاص حمایت های مالی مورد نیاز جهت برگزاری دوره های آموزش کاربردی کوتاه مدت و منتورینگ تخصصی دانش آموزان برگزیدۀ نهایی کارسوق کشوری اپتیک و لیزر (مطابق شیوه نامۀ اجرایی کارسوق سمپاد) از جمله دیگر مورادی است که در تفاهم نامه مذکور مقرر شده است.

همچنین مقرر شد مابین دبیران فیزیک و رابطین پژوهشی مدارس، فراخوان های مرتبط با فن چالش های این حوزه، گردهمایی های از نوع ایده شو و ارتباط بین فناوران و متقاضیان فناوری همکاری و تعامل مستمری بین دو نهاد برقرار باشد.

پایان خبر کوبار

گسترش همکاری ستاد فناوری های اپتیک و کوانتوم و مرکز نوآوری لیزر ایران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گسترش همکاری ستاد فناوری های اپتیک و کوانتوم و مرکز نوآوری لیزر ایران" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گسترش همکاری ستاد فناوری های اپتیک و کوانتوم و مرکز نوآوری لیزر ایران"، کلیک کنید.