استمرار راه رییس جمهور شهید در حمایت از توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان

معاون توسعه شرکت های دانش بنیان مطرح کرد؛

استمرار راه رییس جمهور شهید در حمایت از توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان

معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: راه رییس جمهور شهید در حمایت از توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری کوبار، رضا اسدی فرد، معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اطلاع داد: رییس جمهورشهید ما، همواره پیگیر و حامی شرکت های دانش بنیان بود و به طور مستمر آخرین وضعیت شرکت های دانش بنیان را از معاون علمی خود جویا می شد. ایشان، ارتباط قوی، مستمر و نظام مند صنایع بزرگ با شرکت های دانش بنیان را نیز از اولویت های مهم می دانست و بر تعامل اثرگذار صنایع با شرکت های دانش بنیان تاکید داشت.

اسدی فرد با اشاره به رونق فروش داخلی و صادرات شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم، تصریح کرد: رشد 200 درصدی صادرات دانش بنیان ها در سال های 1402 و 1403، گواه تلاش های دولت برای تحقق شعار سال و گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی است. این شرکت ها به مدد اتخاذ رویکرد علمی، فناوری و دانش بنیان در دیپلماسی عمومی و تعاملات بین المللی رییس جمهور و وزیر امور خارجه خدمتگزار، صادرات بیش از دو میلیارد دلاری را رقم زدند که برگ زرین و افتخار آفرینی در فعالیت دولت سیزدهم و حمایت شخص آیت الله رییسی از این حوزه است.

وی با بیان این که ارتقای کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان از دغدغه های شهید جمهور بود، افزود: علاوه بر پیگیری شخصی وضعیت شرکت های دانش بنیان توسط آیت الله رییسی، کسب اطلاع از آخرین آمار های این شرکت ها، دغدغه ها و مشکلات آن ها و پیگیری رفع این مشکلات و همچنین بحث ارتقای کمی و کیفی این شرکت ها مورد توجه ویژه وی بود و در سومین جلسه شورای «راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان» ارتقای کیفی شرکت های دانش بنیان توام با توسعه کمی را مورد تاکید قرار دادند.

معاون توسعه شرکت های دانش بنیان با اشاره به تاکید شهید رییسی بر تجاری سازی و صادرات محصولات دانش بنیان افزود: رییس جمهور به ویژه در همان جلسه شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان تاکید داشتند که همه دستگاه های مرتبط از معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی تا وزارتخانه ها و سایر دستگاه های اجرایی مکلف هستند تا علاوه بر کمک به ارتقای قابلیت های صادراتی محصولات دانش بنیان، تلاش کنند با تکمیل تر شدن زنجیره ارزش در تولیدات دانش بنیان به افزایش تولید، اشتغال و خلق ثروت برای کشور کمک کنند.

این مقام مسیول با تاکید بر ادامه راه و نگاه آیت الله رییسی در حمایت از توسعه این زیست بوم گفت: آیت الله رییسی حامی اصلی اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان، همواره همراه و پشتیبان عرصه اقتصاد دانش بنیان بود و معاونت علمی نیز هم راستا با منویات مقام معظم رهبری، تاکیدات ویژه رییس جمهور شهید و سیاست های حمایتی، مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان را با قوت ادامه می دهد.

استمرار راه رییس جمهور شهید در حمایت از توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استمرار راه رییس جمهور شهید در حمایت از توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استمرار راه رییس جمهور شهید در حمایت از توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان"، کلیک کنید.