خاصیت حنا برای پوست سر

این گیاه شگفت انگیز علاوه بر رنگ دهی خواص دارویی فراوانی نیز دارد که از جمله آنها می توان به درمان سنگ کلیه، زردی ، ترمیم زخم، جلوگیری از التهاب پوست و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. اما آیا رنگ کردن مو با حنا مفید است یا ممکن است مضراتی نیز به همراه داشته باشد؟

فواید حنا برای مو و پوست سر چیست؟ فایده های رنگ کردن مو با حنا

فواید حنا برای مو

1- رشد مو

حنا سرشار از آنتی اکسیدان است و به پُرتر و ضخیم تر شدن تار موهای شما کمک می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی این ماده از موهای شما در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند و مانع از ریزش مو خصوصا در افراد گیاهخوار می شود.

2- درمان موهای آسیب دیده

استفاده از حنا راه حلی ایده آل برای درمان موهای وز، خشک و غیرقابل کنترل است. حنا توانایی فوق العاده ای در مبارزه با استرس اکسیداتیو یا همان عدم تعادل رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن ما دارد و می تواند به درمان موهای آسیب دیده کمک کند.

3- پاکسازی پوست سر

حنا پوست سر را از چربی و آلودگی پاکسازی کرده و از ریزش مو در اثر چربی کف سر جلوگیری می کند. کرم لاکچری کوین دارای ترکیباتی است که پوست را به طور کامل نرم و بازسازی میکند و به دلیل وجود کیوتن و ویتامین ای موجود در جوانسازی و شادابی و همچنین درخشان شدن پوست و جلوگیری از کک و مک پیری زودرس تاثیر بسزایی دارد. قیمت کرم لاکچری کوین فرانسوی از سوی شرکت تعیین میشود.

4- درمان شوره

شوره سر یکی از عارضه های شایعی است که در صورت عدم درمان تاثیرات نامطلوبی از جمله ریزش موها را به همراه خواهد داشت. استفاده از حنا یک راه حل عالی برای درمان شوره سر چرب است. با استفاده از این ماده در ماسک های مختلف می توان حتی با یک بار استفاده شاهد تاثیر فوری آن بود. حنا همچنین ماده ای موثر در درمان خانگی شوره سر قارچی می باشد.

5- ایده آل برای افراد مبتلا به آلرژی

حنا علاوه بر دارا بودن تمام پروتیین های ضروری مورد نیاز برای جوان سازی موها، فاقد هر گونه ماده شیمیایی مضر مانند PPD، آمونیاک و سولفات بوده و یک جایگزین عالی برای رنگ های شیمیایی خصوصا برای افراد مبتلا به آلرژی است.

6- متعادل کردن PH

به لطف دارا بودن خواص دارویی فراوان، حنا موجب متعادل شدن PH مو و پوست سر شما شده و به حفظ باکتری های مفید پوست سر کمک می کند. حضور باکتری های مفید برای پوست سر الزامی است و در صورت از بین رفتن آنها شاهد التهاب و تحریکات پوستی خواهید بود.

7- قدرت گیاهی

هیچ چیز وقت گیرتر از تحقیق درباره مواد تشکیل دهنده یک محصول پوستی و بررسی فواید و مضرات آن نیست. استفاده از حنا شما را از این دردسر خلاص خواهد کرد. زیرا حنا یک ماده کاملا گیاهی، طبیعی و فاقد افزودنی بوده و مضرات مواد شیمیایی را به دنبال ندارد.

مضرات حنا برای مو

1- چالش تغییر رنگ مو پس از استفاده از حنا

همه حناهای موجود در بازار کاملا طبیعی نیستند. بسیاری از آنها حاوی افزودنی های خشن یا نمک های فلزی هستند و در صورت عدم رضایت از رنگ، پاک کردن آن را دشوار می سازند. حنا یک رنگ موی بسیار قوی است که هر رشته مو را تا کوتیکول اشباع می کند و در چنین شرایطی استفاده از رنگ های غیر طبیعی بر روی موهایی که با حنا رنگ شده اند، کارایی نخواهد داشت.

2- خشکی مو

برخی از موها پس از استفاده از حنا دچار خشکی می شوند. خبر خوب این است که این خشکی معمولا پس از مدتی از بین می رود. کافی است پس از حنا گذاشتن، موهای خود را کاملا بشویید تا حنای اضافی را که به فولیکول های مو چسبیده اند، از بین بروند. علاوه بر این می توانید با استفاده از ماسک و سرم مو خشکی موهایتان را از بین ببرید.

3- عملکرد نامناسب بر روی موهای روشن

حنا فقط بر روی موهای تیره بخوبی عمل می کند و با تقویت ته رنگ قهوه ای و گرم موهای تیره را به بهترین شکل رنگ می کند. اما با استفاده از حنا بر روی موهای روشن و دکلره شده به رنگ دلخواهی دست پیدا نخواهید کرد و نهایتا شاهد یک رنگ نارنجی خواهید بود تا قهوه ای!

4- آسیب به موها

برای رنگ کردن موهایتان با حنا، حتما پودر حنای باکیفیت خریداری کنید. در غیر این صورت ممکن است روغن طبیعی موهای شما از بین برود و به خشکی و آسیب دیدگی موها و تحریک پوست سر شما منجر شود. سعی کنید حنایی بخرید که نهایتا دو ماه از تاریخ تولید آن گذشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که استفاده مکرر از حنا می تواند منجر به ایجاد رگه های مختلف و چند رنگ شدن موهای شما شود.

5- واکنش های آلرژیک

به گزارش راهنماتو، برخی از افراد ممکن است نسبت به حنا آلرژی داشته باشند. در بیشتر مواقع این واکنش های آلرژیک به تحریک خفیف منجر می شود. اما ممکن است برخی از افراد تاول و زخم را نیز تجربه کنند. علاوه بر این بعضی از واکنش های شدید حنای سیاه می تواند بسیار خطرناک باشد.  کرم پودر لاکچری کوین قیمت مناسبی دارد و در ایران تولید و بسته بندی میشود.

حنای سیاه شامل پارافنیلن دی آمین می باشد؛ یک ماده شیمیایی خطرناک که می تواند به سوختگی شیمیایی و واکنش های آلرژیک مرگبار منجر شود. توصیه می شود پیش از استفاده از حنا بر روی پوست و موی سرتان، حتما مقدار کمی از آن را بر روی پوست دستتان امتحان کنید تا خدایی نکرده با چنین اتفاقاتی روبرو نشوید.

6- واکنش با فلزات

برخی از انواع حنا می توانند منجر به اکسید شدن فلزات و کدر یا لکه دار شدن آنها شود. این امر به ویژه در خصوص آهن و آلومینیوم صادق است. بنابراین توصیه می شود در یک ظرف غیر فلزی مانند شیشه، پلاستیک یا سرامیک اقدام به مخلوط کردن حنا نمایید.

7- تغییر رنگ لباس

حنا پوست، لباس و هر چیز دیگری را سریعا لکه دار می کند. از این رو توصیه می شود که در هنگام استفاده از حنا حتما یک تی شرت کهنه به تن کنید و از دستکش استفاده نمایید.

خواص نرم کنندگی حنا

حنا  یک نرم کننده گیاهی بسیار عالی بشمار می آید. سبب می شود تا موهایتان شفاف و براق بنظر برسد همچنین مو را تغذیه می کند و آن را نرم و ابریشمی می سازد. بهترین راه جهت استفاده از فواید حنا برای نرم کردن مو خیساندن آن در ماست ساده و سپس مالیدن آن به تمام نواحی سر است. ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می شود.

همچنین می توانید پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و به سر خود بمالید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید. اگر می خواهید از حنا برای تیره کردن رنگ موهایتان استفاده کنید پودر حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی مخلوط نمایید و بگذارید یک شبانه روز بماند. البته اگر می خواهید موهایتان رنگ قهوه ای مایل به قرمز داشته باشد به هیچ وجه از ظروف آهنی استفاده نکنید.

اگر از دانه های شنبلیله در مخلوط بالا استفاده نمایید حنا بعنوان یک ضد شوره عالی به شما در از بین بردن آنها کمک می کند. برای این کار یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند سپس ماده ای خمیری شکل از آن تهیه کنید و با حنا مخلوط نمایید. همچنین می توانید با اضافه نمودن چند قطره روغن کرچک و روغن نعنا خاصیت آن را افزایش دهید. این ماده نه تنها موی شما را محکم و سالم می کند بلکه درخشندگی زیبایی به آنها می بخشد.

حنا برای ریزش مو

ترکیب پودر حنا و روغن خردل، درمانی عالی برای ریزش مو است.

– 250 میلی لیتر روغن خردل را بجوشانید.

– مقداری برگ حنا را به آن اضافه کرده و بگذارید باز هم بجوشد.

– از این روغن برای ماساژ دادن مو و پوست سرتان، به صورت 2-3 بار در هفته استفاده کنید.

– تمام روغن را در یک ماه مصرف کنید.

حنا برای درمان کچلی

حنا دارای اثر ضد باکتری خصوصاً در باکتریهای گرم مثبت می باشد و در قارچ های مولد کچلی تریکوفایتون، اسپوروتریکوم و کریپتوکوکوس دارای اثر ضد قارچی است . استفاده حنا به صورت موضعی بیماریهای قارچی پوستی بویژه قارچ های عامل کچلی را درمان می کند.

موهایی درخشان و ابریشمی با حنا

به عنوان یک نرم کننده طبیعی، حنا می تواند به موهایتان حجم دهد و همچنین مانند یک محافظ در برابر آسیب های محیطی عمل کند. علاوه بر این به موها رطوبت و مواد مغذی بخشیده و همین موجب ایجاد موهای سالم و درخشان می شود. ما قصد داریم چندین سرم خوب برای بستن منافذ باز پوست را به شما معرفی کنیم که یکی از آنها سرم لاکچری کویین است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خاصیت حنا برای پوست سر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خاصیت حنا برای پوست سر"، کلیک کنید.