پربیننده ترین برنامه های صداوسیما مشخص شدند

پربیننده ترین برنامه های صداوسیما مشخص شدند

آفتاب نیوز :

نشست خبری گزارش برنامه های نوروز و رمضان رسانه ملی امروز- سه شنبه- 29 فروردین با حضور محسن شاکری نژاد رییس مرکز تحقیقات صداوسیما، حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی، علی بخشی زاده معاون صدا، احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون و سلیم غفوری قایم مقام معاونت سیما در سالن کوثر صداوسیما برگزار شد.

غفوری قایم مقام معاونت سیما در ابتدای این نشست گفت: در حوزه برنامه های رمضان، 10 برنامه ویژه افطار و 9 برنامه سحر داشتیم. همچنین 50 ویژه برنامه معارفی به روی آنتن رفت. شبکه ها امسال به سراسر کشور توجه داشتند و قالب های برنامه سازی تنوع داشت.

احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون نیز اظهار کرد: در تلوبیون 50 میلیون دقیقه بازدید در 24 ساعت منتهی به سال تحویل داشتیم. 112 هزار و 546 آی پی منحصر بفرد در لحظه سال تحویل شبکه سه را تماشا می کردند. بیش از 40 هزار آی پی مخاطب شبکه یک بودند و بیش از 30 هزار آی پی شبکه دو را تماشا می کردند.

«مهمانی» و «مردان آهنین» در تلوبیون پیشتاز شدند

وی افزود: پربازدیدترین برنامه افطار طی چهار سال اخیر برنامه «زندگی پس از زندگی» بوده است، اما امسال برنامه «محفل» به «زندگی پس از زندگی» رسید. هر دو برنامه بیش از سه میلیون و 100 هزار بازدید داشتند. برنامه های «پناه» و «هلال» در رده های بعدی قرار گرفتند. در بین برنامه های سال تحویل برنامه های سال نو، «شب عیدی» و «ایران دوست داشتنی» به ترتیب پرمخاطب بوده اند.

خورشیدی تاکید کرد: در میان برنامه های سرگرمی مهمانی، «مردان آهنین»، «شب خوش»، «پاورقی» و «معرکه» به ترتیب بیشترین مخاطب را داشتند. در حوزه سریال ها بر اساس تعداد مخاطب محاسبه شده در هر قسمت «نون خ 5»، «زیرخاکی»، «هفت سر اژدها» و «رستگاری» و «جومونگ3» در تلوبیون پربیننده بودند.

محسن شاکری نژاد، رییس مرکز تحقیقات صداوسیما در ادامه مراسم با یادآوری این که نظرسنجی برنامه های صداوسیما را به صورت تلفنی و درب منازل انجام می دهیم بیان کرد: سریال ها هر دو هفته یک بار و برنامه های شاخص هر ماه یک بار نظرسنجی می شوند.

وی افزود: در آخرین نظرسنجی که داشتیم کلیت مخاطب صداوسیما 66 درصد است. البته این نظرسنجی در تهران و مراکز استان ها انجام شده و میزان مخاطب در شهرستان ها و روستا ها بیشتر است. این آمار در شهرستان ها حدود 70 درصد و در روستا ها 78 درصد است. این اعداد در عصر اینترنت چیزی شبیه معجزه است. میزان مخاطبان شبکه های تلویزیونی آمریکا مشخص است و به ندرت به ده درصد می رسد. پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیونی انگلستان 18 درصد مخاطب داشته اند.

رییس مرکز تحقیقات صداوسیما ادامه داد: بخشی از مخاطبان ما در بستر فضای مجازی دنبال می کنند. وقتی درباره میزان مخاطب صحبت می کنید باید مخاطب برودکست را هم لحاظ کنیم.

وی تاکید کرد: در بین سریال ها نون خ 41 و نیم درصد، زیرخاکی 24.9 درصد، هفت سر اژد ها 22.5 درصد و رستگاری 15.5 درصد مخاطب داشته اند. سریال نون. خ نسبت به پارسال 10 درصد رشد مخاطب داشته است. همچنین در برنامه های شب قدر 2 تا 3 درصد ریزش مخاطب نسبت به سال قبل داشتیم. از این ریزش استقبال می کنیم، چون نشان می دهد مردم در مراسم مساجد شرکت کرده اند.

شاکری نژاد با اشاره به میزان مخاطبان برنامه های افطار گفت: محفل با 27.9 درصد پرمخاطب ترین برنامه بوده و زندگی پس از زندگی 27.1 درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. این دو برنامه رکورد سال قبل را شکسته اند. سال قبل مخاطب زندگی پس از زندگی 26 درصد و مخاطب محفل 19 درصد بود. پرمخاطب ترین برنامه های سحر هم، برنامه های شبکه های استانی، ماه خدا و ماه من بوده اند.

پربیننده ترین برنامه های صداوسیما مشخص شدند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پربیننده ترین برنامه های صداوسیما مشخص شدند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پربیننده ترین برنامه های صداوسیما مشخص شدند"، کلیک کنید.