الویری: جلسات متن خوانی برای معرفی سیدجمال الدین اسدآبادی برگزار شود

الویری: جلسات متن خوانی برای معرفی سیدجمال الدین اسدآبادی برگزار شود

کوبار/همدان عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم قم گفت: اگر چه دانشگاه و خیابان به نام سیدجمال داریم اما سیدجمال الدین اسدآبادی در کشور غریب بوده و چندان شناخته شده نیست.

دکتر محسن الویری در حاشیه همایش بیدارگر مشرق زمین در گفت وگو با کوبار، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما معمولاً درباره شخصیت ها به صورت عمده به یک شناخت های شعارگونه و سطحی بسنده می کنیم و شناخت ما از یک مرحله بیشتر فراتر نمی رود.

وی افزود: سیدجمال در کشور ما شناخته شده نیست گرچه دانشگاه و خیابان به اسم او هست و کتاب هایی به نام او تالیف شده اما در فرهنگ نه توده مردم و نه فرهنگ نخبگانی جایگاه روشنی ندارد البته شاید جای خیلی گلایه نباشد.

الویری ادامه داد: راه های بسیاری برای شناخت فرهنگ، اندیشه و مرام سیدجمال الدین اسدآبادی وجود دارد از جمله اینکه یک مرکز ویژه سیدجمال تاسیس شود و این مرکز هم کار علمی و هم کار فرهنگی انجام دهد.

وی کارهای علمی را شامل کار پژوهشی، مطالعاتی، گردآوری اسناد و تحلیل اسناد برشمرد و بیان کرد: در رابطه با اقدامات فرهنگی نیز به طور مثال می توان مسابقات سالانه مقاله نویسی در حد پایه دبیرستان برای دانش آموزان برگزار کرده و به ناچار و خود به خود دانش آموزان جذب مطالعه و آشنایی در رابطه با سیدجمال می شوند و با این اقدام می توانیم ترویج فرهنگ را داشته باشیم.

الویری برگزاری جلسات متن خوانی را راه دیگر اقدامات فرهنگی برای معرفی سیدجمال دانست و گفت: در این رابطه اساتید در یک مرکز ویژه سیدجمال کتاب های او را متن خوانی کنند و دانش آموزان را با متن مجموعه ها و یا کتاب های سیدجمال آشنا سازند چراکه سیدجمال قلم سنگین و قاجاری دارد و با متن خوانی این کتاب ها دانش آموزان بیشتر با قلم سیدجمال آشنا خواهند شد، ضمن اینکه رساله نیچریه سیدجمال را یقین دارم برخی کلمات آن را اساتید هم نمی توانند به سادگی تلفظ کنند و این متن خوانی از نقش موثری در آشنایی با کتاب های سیدجمال برخوردار خواهد بود.

الویری همچنین با تاکید بر نمادسازی از طریق انواع مختلف چون مگنت ها و جا سوییچی ها برای معرفی سیدجمال گفت: نمادسازی از شخصیت ها در بسیاری از کشورهای مختلف متداول بوده و کشور ما نیز برای معرفی شخصیت های مختلف می تواند از این روش استفاده کند.

وی یادآور شد: برگزاری نشست های هفتگی در رابطه با سیدجمال زیرنظر فردی که آگاهی مناسب و خوبی در رابطه با سیدجمال دارد نیز راهکار دیگر فرهنگی برای شناخت و معرفی او به جامعه خواهد بود.

پایان خبر کوبار

الویری: جلسات متن خوانی برای معرفی سیدجمال الدین اسدآبادی برگزار شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "الویری: جلسات متن خوانی برای معرفی سیدجمال الدین اسدآبادی برگزار شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "الویری: جلسات متن خوانی برای معرفی سیدجمال الدین اسدآبادی برگزار شود"، کلیک کنید.