۴۴۸۳واحد صنعتی در اصفهان پایش شد/لزوم تامین پایدار گاز نیروگاه‌ها – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

۴۴۸۳واحد صنعتی در اصفهان پایش شد/لزوم تامین پایدار گاز نیروگاه‌ها - خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار کوبار اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون چهار هزار و ۴۸۳ واحدهای صنعتی و تولیدی در سطح استان اصفهان توسط ادارات حفاظت محیط زیست و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی پایش و از لحاظ استانداردهای زیست محیطی و آلایندگی هوا ارزیابی شدند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای دقیق مفاد قانون هوای پاک نیاز به حمایت‌های ملی دارد، افزود: خروج خودروهای فرسوده و آلاینده با تأمین سیاست‌های مشوق و تسهیلات مورد نیاز و تأمین منابع اعتبار ملی مصوب برای نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده در بخش بار و مسافر ضروری است.

شیشه فروش اضافه کرد: تأمین پایدار سوخت پاک برای نیروگاه‌ها و صنایع، تأمین اعتبار برای توسعه ایستگاه. های سنجش آلاینده‌ها، استقرار رادار هواشناسی و تقویت ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار و ازن از دیگر مواردی است که قانون هوای پاک بر اجرای آن تاکید کرده و نیازمند حمایت اعتباری دولت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا طی روز گذشته اشاره کرد و افزود: در این جلسه در خصوص ضرورت برنامه ریزی وزارت نفت و نیرو در تأمین پایدار گاز نیروگاه‌های برق شهید منتظری و اصفهان و پیشگیری از مصرف مازوت تا پایان سال با توجه به شرایط خاص اصفهان و شهرستان‌های واقع در منطقه مرکزی به لحاظ شرایط آلودگی هوا، خشکی زاینده رود و کانون‌های گرد و خاک تاکید شد.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: همزمان با پیش بینی توفان گرد و خاک تا روز یکشنبه در استان که منجر به افزایش غلظت آلاینده‌ها و ذرات معلق خواهد شد، در جلسه دیروز اعلام شد طی سال جاری بیش از ۱۰۰ روز ناسالم در اصفهان و هشت شهرستان منطقه مرکزی و نیز ۵۴ روز ناسالم در شهرستان کاشان به علت خیزش کانون‌های گرد و غبار، افزایش غلظت ازن ثبت شده که ۱۲ روز آن بسیار ناسالم و ۴۳ روز نیز ناسالم برای عموم بوده است.

وی ادامه داد: در این جلسه ضمن ابلاغ مجدد وظایف هر بخش در اجرای طرح و برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان، برنامه ریزی لازم در تداوم توزیع سوخت پاک در جایگاه‌های سوخت، نظارت بر انجام معاینات فنی خودروها، استانداردسازی موتورخانه ادارات و مجتمع‌های تجاری و مسکونی و عمومی، ساماندهی واحدهای تولید آجر و انتقال کارگاه‌های آلاینده شهری و پیگیری شهرداری در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همچنین نتایج پیگیری‌های انجام شده در اجرای طرح جامع زیست محیطی در شرکت ذوب آهن و نیز تبدیل نیروگاه برق شهید منتظری به سیکل ترکیبی و انتقال به بیرون شعاع ۵۰ کیلومتر شهر ضروری است.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: تأمین حقابه های قانونی کشاورزی، زیست محیطی و فضای سبز و احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی و نیز اجرای طرح‌های بیابان زدایی و نهال کاری در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی شناسایی شده استان بررسی و در جهت تسریع در اجرای موارد تاکید شد.

۴۴۸۳واحد صنعتی در اصفهان پایش شد/لزوم تامین پایدار گاز نیروگاه‌ها – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۴۴۸۳واحد صنعتی در اصفهان پایش شد/لزوم تامین پایدار گاز نیروگاه‌ها – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۴۴۸۳واحد صنعتی در اصفهان پایش شد/لزوم تامین پایدار گاز نیروگاه‌ها – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.