گل و سبزه شب عید در مشهد چند؟

گل و سبزه شب عید در مشهد چند؟

کوبار/خراسان رضوی رییس اتحادیه گل فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد گفت: طی روزهای پایانی سال افزایش قیمتی در گل و گیاه نداریم و گل و سبزه برای شب عید فراوان است.

محمد رضایی مزینانی در گفت وگو با کوبار با بیان اینکه طی روزهای پایانی سال افزایش قیمتی در گل و گیاه نداریم و گل و سبزه برای شب عید فراوان است، اظهار کرد: قیمت گل در مشهد در حال حاضر حتی نسبت به ایام خاص مانند روز مادر و … پایین تر است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته افزایش قیمت گل و سبزه نداریم، افزود: قیمت عمده فروشی یک دسته گل رز 20 تایی هفته های قبل 500 هزار تومان بود که در حال حاضر تا 450 هزار تومان نیز به فروش می رسد.

رییس اتحادیه گل فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد تصریح کرد: قیمت گذاری هر شاخه گل در واحدهای خرده فروشی، شرایط خاص خود را دارد که براساس لحاظ شدن سود قانونی و ارزش افزوده و … در مناطق مختلف شهر متفاوت است.

مزینانی خاطرنشان کرد: قیمت گل در بازار را عرضه و تقاضا تعیین می کند و فروشندگان نمی توانند گل و گیاه را برای مدت زیادی نگهداری کنند، لذا تمایل دارند هرچه سریعتر اقلام خود را بفروشند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد قیمت ها در روزهای پایانی سال افزایشی نداشته باشد، البته ما به ضرر گل فروشان راضی نیستیم و امیدواریم بازار خوبی هم برای خریداران و هم فروشندگان باشد.

رییس اتحادیه گل فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان، ممکن است ساعات شلوغی گل فروشان و مراجعه خریداران تغییر کند اما با توجه به اینکه هوا خوب است، پیش بینی خوبی برای بازار گل و سبزه مشهد داریم.

مزینانی اضافه کرد: قیمت سبزه نیز بر اساس سایز گلدان و نوع آن متفاوت است. در 3 سال اخیر در شمال کشور و مشهد سبزه نارنج بیشتر تولید می شود و در سال جاری نیز بدون افزایش قیمت، سبزه نارنج در گلدان های معمولی پلاستیکی 20 هزار تومان به فروش می رسد اما بسته به اینکه اندازه آن چقدر باشد و در چه ظرفی( سفال و …) قرار گرفته باشد ممکن است قیمت ها متفاوت باشد.

وی تصریح کرد: سبزه نارنج دارای این مزیت است که به سرعت خراب نمی شود و شکل زیبایی به سفره های مردم می دهد و در چندین سال اخیر که تخم نارنج بیشتر کاشته می شود مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

پایان خبر کوبار

گل و سبزه شب عید در مشهد چند؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گل و سبزه شب عید در مشهد چند؟" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گل و سبزه شب عید در مشهد چند؟"، کلیک کنید.