هوایی که برای کشاورزی ساوه سرد بود

هوایی که برای کشاورزی ساوه سرد بود

کوبار/مرکزی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: بر اثر وقوع جبهه هوای سرد، متاثر از بارش برف و باران، بخشی از کشاورزی این شهرستان خسارت دید.

محمودرضا خلیلی در گفت وگو با کوبار، اظهار کرد: بر اثر وقوع سرما دمای هوای سطح خاک در غرق آباد به منفی 15.4 درجه رسیده و ایستگاه ساوه نیز سرمای منفی هفت درجه به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه مدت وقوع سرما از 48 ساعت در نقاط سردسیر ساوه عبور کرده است، گفت: بر اثر این میزان برودت هوا بخشی از محصولات کشاورزی شهرستان آسیب دیده و این امر موجب بروز خسارت شد.

خلیلی افزود: بر اثر وقوع سرما گل و غلاف حدود 120 هکتار کلزا که در مرحله گل و غلاف دهی بودند بین 80 الی 100 درصد از بین رفته است. این احتمال وجود دارد که محصول کلزا مجددا به بار بنشیند و محصول جایگزین دهد اما عملا افزون بر 50 درصد عملکرد آن از بین رفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه محصول جو آبی به وسعت 3500 هکتار که در مرحله ظهور خوشه بوده است نیز بین 50 الی 100 درصد خسارت دیده، اظهار کرد: 500 هکتار از باغات بادام این شهرستان که در مرحله گل دهی یا چغاله دهی بودند بین 80 الی 100 درصد آسیب دیدند. حدود 70 هکتار از درختان زردآلو نیز بین 50 الی 100 درصد و 50 هکتار گوجه سبز نیز بین 50 الی 100 درصد خسارت دید.

این مقام مسیول در جهاد کشاورزی ساوه با اشاره به اینکه این میزان خسارت بر اثر برآورد پیش بینی شده بوده است، گفت: گزارش کامل خسارت وارده بر اثر وقوع جبهه هوای سرد در این شهرستان به اضافه میزان خسارت ریالی وارده پس از تایید نظر نهایی کارشناسان و ستاد مدیریت بحران استان ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تغییرات شرایط آب و هوایی موجب بروز خسارت به کشاورزی شهرستان شد، اظهار کرد: اگر شرایط آب و هوایی فصل زمستان نرمال بود قطعا خسارت ناشی از برودت هوا متوجه باغات و مزارع نمی شد. سرمای شدید هوا پس از گرمای نسبی دوماهه زمستان موجب بروز خسارت به آن دسته از محصولات باغی و زراعی شد که معمولا با گرم شدن هوا مراحل رشد خود را آغاز می کنند.

پایان خبر کوبار

هوایی که برای کشاورزی ساوه سرد بود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هوایی که برای کشاورزی ساوه سرد بود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هوایی که برای کشاورزی ساوه سرد بود"، کلیک کنید.