غول کوبایی دیر راه افتاد!/ حسن یزدانی محبوب‌ترین کشتی‌گیر دنیا

غول کوبایی دیر راه افتاد!/ حسن یزدانی محبوب‌ترین کشتی‌گیر دنیا

میخاین لوپز در شرایطی که از دنیای کشتی خداحافظی کرده است، در شبکه های اجتماعی فعال شده است اما پرافتخارترین کشتی‌گیر دنیا برای رسیدن به محبوب‌ترین راه دشواری در پیش دارد.

به گزارش کوبار، میخاین لوپز کوبایی در ۴۲ سالگی برای پنجمین مرتبه به مدال طلای المپیک رسید تا با کسب پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ از میادین خداحافظی کند. این کشتی گیر پرافتخار مدتی است که در شبکه اینستاگرام حضور دارد و در این بین نزدیک به ۲۲ هزار دنبال کننده دارد.

یک رسانه روسی نوشت اگر لوپز چندین سال در اینستاگرام حضور می‌داشت احتمالا اکنون در بین کشتی‌گیرانی با بیشترین دنبال کننده در صدر قرار داشت.

محبوب‌ترین کشتی‌گیران جهان چه کسانی هستند؟

حسن یزدانی با ۳.۴ میلیون دنبال‌کننده بیشترین دنبال‌کننده را در بین کشتی گیران در جهان دارد و در صدر قرار دارد. بعد از او عبدالرشید سعدالله‌یف روس قرار دارد که دنبال‌کننده های او ۱.۵ میلیون نفر هستند و در واقع این دو تنها کشتی‌گیرانی هستند که بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند. 

بعد از این دو کشتی گیر، جردن باروز قرار دارد که ۹۴۹ هزار دنبال‌کننده دارد و به نظر می‌رسد به زودی سومین کشتی‌گیر میلیونی لقب گیرد.

حالا لوپز در شرایطی که در تشک کشتی بی رقیب بود باید دید می‌تواند در رسانه‌های اجتماعی نیز بی رقیب باشد و فاصله خود را با صدرنشینان کم کند یا خیر؛ اتفاقی که فعلا رسیدن به آن کمی بعید به نظر می‌رسد.

میخاین لوپز با شکست دادن یاسمانی آکوستا در فینال پاریس به راحتی قهرمان المپیک شد. این پنجمین قهرمانی لوپز در کشتی فرنگی المپیک بود. پس از مبارزه، لوپز ۴۱ ساله کفش هایش را در وسط تشک گذاشت و به دوران ورزشی خود پایان داد. او در المپیک‌های ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو، ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۲۴ پاریس به مدال طلا رسید. 

در تاریخ برگزاری بازی‌های المپیک، ورزشکاران دیگری هم بوده‌اند که در پنج یا شش دوره مدال طلا گرفته‌اند اما نکته این است که تمام مدال‌های طلا را در بخش انفرادی به دست نیاورده‌اند و شامل هر دو بخش انفرادی و تیمی است.

غول کوبایی نخستین ورزشکار تاریخ جهان است که در ۵ دوره المپیک صاحب مدال طلای انفرادی می‌شود.

خبر دیگر درباره لوپز اینکه این ورزشکار از سوی انجمن کمیته های ملی المپیک کارائیب (Canoc) به عنوان شخصیت ورزشی مرد سال شناخته شد. در بخش زنان، این جایزه به جولین آلفرد، دونده از سنت لوئیس رسید که برنده دوی صد متر شد و در دوی ۲۰۰ متر در بازی‌های المپیک پاریس دوم شد.

پایان خبر کوبار

غول کوبایی دیر راه افتاد!/ حسن یزدانی محبوب‌ترین کشتی‌گیر دنیا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "غول کوبایی دیر راه افتاد!/ حسن یزدانی محبوب‌ترین کشتی‌گیر دنیا" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "غول کوبایی دیر راه افتاد!/ حسن یزدانی محبوب‌ترین کشتی‌گیر دنیا"، کلیک کنید.