درمان کبد چرب گرید 2 با خاکشیر

در طب سنتی به مصرف میوه و سبزیجات برای درمان و کنترل کبد چرب توصیه زیاد شده است. لبو، انگور، توت های تازه و توت خشک از جمله میوه های مفید برای درمان و کنترل کبد چرب هستند. لبو را خشک کرده و سپس به شکل پودر در غذا یا نوشیدنی ها مصرف کنید. مصرف آب لبو علاوه بر سم زدایی برای درمان کم خونی هم توصیه می شود. وجود آنتی اکسیدان در انواع توت ها باعث شده که خاصیت ترمیم کنندگی کبد داشته باشند.

درمان کبد چرب گرید 2 با خاکشیر

پکیج اشتها آور و چاقی چیست؟

سبک زندگی، مصرف داروهای خاص، بیماری و گرفتن رژیم های متوالی می تواند اشتهای شما را کم کند و منجر به کاهش وزن غیر عمدی احتمالی می شود که سلامتی شما را به خطر می اندازد.

اگر شما خیلی لاغر هستید و شاخص توده بدن شما کمتر از 18.5 است، این موضوع خوب نیست و می تواند ایمنی، انرژی، عملکرد هورمونی و سلامت استخوان بدن شما را به خطر بیندازد.

شما می دانید که با خوردن بیشتر غذا می توانید به وزن سالم برگردید، اما فقط پس از چند لقمه احساس سیری می کنید. البته این مسیله به این معنا نیست که صرفا با خوردن غذای بیش از حد می توانید به وزن نرمال و عادی برگردید. چرا که بدن باید انرژی ها و مواد مغذی مورد نیاز را دریافت کند تا سالم بماند.

مسیله دیگری که مطرح می شود این است که فرد باید اشتها داشته باشد تا غذا بخورد. به همین جهت،  پک افزایش وزن تعبیه شده است تا به افراد کم اشتها کمک کند اشتهای از بین رفته خود را برگردانند و در نهایت به وزن ایده آل خود برسند.

در طب سنتی برای دفع چربی کبد استفاده از انواع توت ها تجویز می شود. مصرف آب انگور یا انگور تازه هم ازجمله روش های خانگی توصیه شده برای درمان سریع کبد چرب به شمار می آید. دیگر میوه و خوراکی مفید برای پاکسازی کبد، چغندر است. یک فنجان چغندر رنده یا خردشده را با آب نصف لیمو دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و به عنوان سالاد برای پاکسازی کبد به مدت یک هفته هر دو ساعت یک بار دو قاشق میل کنید. در ادامه بهترین میوه ها برای درمان و کنترل کبد چرب را با هم می خوانیم:

1. سیب سبز

یکی از بهترین میوه ها برای درمان و کنترل کبد چرب، سیب سبز و به طور کلی سیب است. مصرف سیب سبز با پوست به خاطر داشتن مواد معدنی با چربی های زاید مقابله می کند و باعث پاکسازی کبد می شود.

2. آووکادو

ترکیباتی که در آووکادوجود داشته باعث شده که چربی اضافی کمتری در کبد جمع شود و به این ترتیب عملکرد کبدی را بهبود می بخشد.

3. دارابی و گریپ فروت

گریپ فروت، دارابی و لیموترش عنوان ناجی کبد چرب را با خود یدک می کشند. آنزیم موجود در گریپ فروت، کبد را تحریک کرده و چربی ها و مواد سمی را از آن دفع می کند. اسید مالیک و کاراتنویید موجود در دارابی هم باعث پاکسازی و تقویت کبد می شوند.

4. لیموترش

این ترش دوست داشتنی نه فقط به عنوان میوه بلکه باید همراه همیشگی رژیم غذایی درمان خانگی کبد چرب باشد. هر روز صبح ناشتا آب لیموترش تازه را با یک لیوان آب داغ ترکیب کرده و میل نمایید. یک روش ساده برای پاکسازی و سم زدایی کبد. مصرف این میوه برای پاکسازی معده و روده هم مفید است.

5. موز

وجود پتاسیم در موز با کمک به هضم مواد غذایی و دفع فلزات سنگین و توکسین ها یکی از بهترین میوه ها برای درمان و کنترل کبد چرب محسوب می شود.

6. بادام زمینی

شاید به نظرتان عجیب بیاید، اما درست شنیدید! بادام زمینی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کبد چرب دارد، چراکه اشتهای کاذب را مهار می کند. مصرف روزانه چند عدد بادام زمینی در فواصل معین باعث ایجاد حس سیری و عدم تمایل به خوردن تنقلات ناسالم و پرخوری می شود که از علل اصلی ابتلا به کبد چرب هستند.

7. عناب

مصرف عناب، آنزیم های کبدی را کاهش می دهد و نقش موثری در درمان و کنترل کبد چرب دارد.

8. بادام تلخ

در طب سنتی برای تصفیه کبد به مصرف بادام تلخ توصیه شده است، البته اگر معده تان سرد یا ضعیف است بهتر است بادام را همراه با شکر میل نمایید.

9. طالبی و خربزه

یکی از روش های درمان کبد چرب با طب سنتی مصرف میوه خربزه و طالبی است که منافذ کبد را باز می کنند، البته زیاده روی در مصرفشان ممکن است اثرات سو داشته باشد.

درمان کبد چرب با عرقیات

یکی از روش های خانگی درمان کبد چرب با طب سنتی، مصرف عرقیات گیاهی است. پیش از این هم به عرق گیاهی خارشتر، شاه تره و کاسنی به عنوان داروی گیاهی موثر برای کنترل و درمان کبد چرب اشاره کردیم. در ادامه به سایر روش های خانگی درمان کبد چرب با عرقیات می پردازیم:

1. عرق خار مریم

نخستین پیشنهاد طب سنتی برای کبد چرب عرق خار مریم است. وجود سیلیمارین در گیاه خار مریم آن را به گیاه دارویی مفیدی برای درمان سیروز کبدی تبدیل کرده که سلول های آسیب دیده کبد را درمان می کند، البته زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث آلرژی، سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود. میزان مصرف مجاز آن روزانه یک فنجان همراه با آب است.

2. عرق رازیانه

3. عرق رزماری

رزماری علاوه بر خاصیت ضدالتهابی و ضد دردهای مفصلی، میزان تجمع چربی های اضافی در کبد چرب را کاهش می دهد. همچنین التهاب کبدی را هم برطرف می کند.

4. عرق کاسنی

یکی از عرقیات مفید برای درمان کبد چرب با طب سنتی، عرق گیاه کاسنی است که کارش تقویت سیستم گوارشی و پاکسازی و سم زدایی کبد است. به علاوه اینکه یکی از گیاهان مفید درمان خانگی برای کاهش چربی خون و درمان کبد به شمار می رود. روزی یک فنجان کوچک عرق کاسنی همراه با آب یا یک فنجان دمنوش کاسنی می تواند به بهبود کبد چرب کمک کند.

5. درمان خانگی کبد چرب با خاکشیر

خاکشیر از گیاهان دارویی پرکاربرد برای درمان خانگی، پاکسازی و سم زدایی کبد بوده و به قاتل کبد چرب مشهور است. عرق خاکشیر برای پاکسازی خون، کبد و کاهش وزن در طب سنتی توصیه می شود. اگر از بیماری کبد چرب رنج می برید و به دنبال درمان خانگی کبد چرب با خاکشیر هستید می توانید یکی از راه های زیر را امتحان کنید:

  • خاکشیر را با ترنجبین ترکیب کنید. این ترکیب خاصیت رطوبت دهندگی دارد، برای درمان سودا و بلغم توصیه می شود و مزاج خشک (صفرا و سودا) را نرم می کند.
  • روش های مختلفی برای درمان خانگی کبد چرب با خاکشیر وجود دارد. یکی از آن ها مصرف جوشانده خاکشیر است. دو قاشق غذاخوری خاکشیر را با دو لیوان آب بجوشانید و ناشتا میل کنید. بهتر است تا نیم ساعت پس از مصرف این جوشانده چیزی نخورید.
  • ترکیب خاکشیر با کاسنی و شاه تره هم برای سم زدایی کبد توصیه می شود. یک قاشق غذاخوری خاکشیر را با عرق کاسنی و عرق شاه تره ترکیب کرده و میل نمایید.
  • برای درمان خانگی کبد چرب با خاکشیر می توانید آن را با آب پنیر، ترنجبین، بارهنگ و خرفه ترکیب نمایید.

6. عرق گیاهی سرکه انگبین

عرق سرکه انگبین ترکیبی از عسل، سرکه طبیعی و عرق نعنا است که برای درمان کبد چرب با طب سنتی توصیه می شود. خاصیت ضدالتهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضدعفونی کنندگی عرق سرکه انگبین باعث شده که این عرق گیاهی گزینه موثری برای پاکسازی و سم زدایی کبد باشد. به علاوه اینکه خون را هم تصفیه می کند.

7. عرق گیاهی شاه تره

گیاه مخصوص درمان کبد چرب که هم باعث تقویت کبد شده و هم برای درمان اختلالات صفراوی و بیماری های کبدی توصیه می شود. از خاصیت آرام بخشی، ضدعفونی و آنتی هیستامینی عرق شاه تره غافل نشوید.

8. درمان کبد چرب با عرق خارشتر

طبع گرم و خشک عرق خارشتر باعث شده که این گیاه گزینه مناسبی برای درمان و سم زدایی کبد باشد. به علاوه اینکه به خاطر چربی سوز بودن مانع از چاقی و تجمع چربی در بدن فرد می شود.

9. عرق نسترن

عرق نسترن، تصفیه کننده خون است و عملکرد کبد را بهبود می بخشد. به علاوه اینکه مصرف آن در بلندمدت عوارض جانبی جدی ندارد.

محصولات لاغری دکتر بیز برای داشتن اندام متناسب و ایده آل گزینه بسیار خوبی است. قیمت محصولات دکتر بیز برای لاغری امروز در سایت ما به روز شد

دیگر روش های درمان کبد چرب در طب سنتی

علاوه بر مواردی که تا به اینجا گفتیم، روش های دیگری هم بریا درمان خانگی کبد چرب در طب سنتی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

1. درمان کبد چرب با سرکه سیب

سرکه سیب از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند و باعث کاهش وزن می شود. به علاوه اینکه روی کارکرد کبد تاثیر گذاشته و التهابات کبدی را کاهش می دهد. در واقع، یکی از محبوب ترین خوراکی های درمان خانگی کبد چرب با طب سنتی است. برای درمان کبد چرب با سرکه سیب کافی است روزی دو بار یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را با یک لیوان آب گرم پیش از غذا میل نمایید. در صورت تمایل می توانید یک قاشق چای خوری عسل هم اضافه کنید.

2. درمان کبد چرب با گیاه قاصدک

برگ قاصدک می تواند چربی انباشته شده در کبد را تجزیه کند و عملکرد کبد را بهبود ببخشد. یک قاشق چای خوری ریشه خشک قاصدک را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و 5 تا 10 دقیقه اجازه دهید که دم بکشد. در صورت تمایل همراه با عسل روزی سه نوبت میل کنید. مصرف دمنوش گیاه قاصدک برای خانم های باردار یا بیماران دیابتی توصیه نمی شود.

3. درمان کبد چرب با دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی به خاطر تحریک کلیه ها و کبد ادرارآور است و سموم بدن را از طریق ادرار دفع می کند. به علاوه اینکه با افزایش میزان تعریق بدن، توکسین ها را از طریق پوست هم دفع می کند.

4. چای سبز

علاوه بر چربی سوز بودن و تاثیر جادویی در کاهش وزن، چای سبز حاوی میزان زیادی کاتچین است که عملکرد کبدی را بهتر می کند و چربی انباشته شده در بیماران کبد چرب غیرالکلی را کاهش می دهد. روزی سه تا چهار لیوان چای سبز کمک می کند که کبدتان از شر چربی های اضافی مصون بماند.

5. درمان کبد چرب با زردچوبه

وجود آنتی اکسیدان در زردچوبه آن را به روش موثری برای درمان خانگی بیماری کبد چرب تبدیل کرده است. به علاوه اینکه خوراکی مفیدی هم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری محسوب می شود. زردچوبه ویژگی هضم چربی دارد و به همین خاطر مانع از تجمع چربی اضافی در کبد می شود. به علاوه اینکه کار سم زدایی کبد را هم انجام می دهد. برای درمان کبد چرب با زردچوبه، نوک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با دو لیوان آب بجوشانید و روزی دو وعده میل کنید.

روزی یک بار ترکیب نصف قاشق چای خوری زردچوبه با یک لیوان شیر گرم هم می تواند برای درمان کبد چرب کارگر باشد. با مشورت با پزشک می توانید کپسول یا مکمل زردچوبه هم مصرف کنید. برای درمان کبد چرب با زردچوبه، طب سنتی شربتی را تجویز می کند که با نام شربت درمان کبد چرب مشهور است. شربت زردچوبه که حاوی ترکیب زردچوبه، دارچین، زنجبیل، زیره و عسل است و سرشار از ویتامین، کربوهیدرات، پتاسیم، آهن، منگنز و غیره این شربت درمان کبد چرب با سم زدایی بدن باعث تقویت سیستم گوارش و کبد می شود.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با مشکل اعتیاد دست و پنجه نرم می کنید، پک ترک اعتیاد ویژه شاغلین بهترین گزینه برای شماست . با استفاده از این پکیج ، می توانید اعتیاد خود را برای همیشه ترک کنید و زندگی سالم و موفقی را آغاز کنید .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان کبد چرب گرید 2 با خاکشیر" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان کبد چرب گرید 2 با خاکشیر"، کلیک کنید.