تولید 105 هزار تن گوشت مرغ در خوزستان در 11 ماهه امسال

تولید 105 هزار تن گوشت مرغ در خوزستان در 11 ماهه امسال

کوبار/خوزستان مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش 22 درصدی جوجه ریزی در مرغداری های استان خبرداد.

ایرج آصفی در گفت و گو با کوبار با اشاره به برنامه سازمان برای کنترل قیمت مرغ در استان اظهار کرد: با برنامه ریزی های وسیع صورت گرفته در جهت افزایش واحدهای مرغ گوشتی و به منظور رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت مرغ آماده طبخ و ثبات قیمت در سطح استان، برای بیش از 600 واحد با ظرفیت بیش از 21 میلیون قطعه در هر دوره مجوز صادر شده است.

وی افزود: از سال 1400 تاکنون بیش از 3 میلیون و 200 هزار قطعه به ظرفیت مرغداری های گوشتی استان اضافه شده که بخشی با پیشرفت های مختلف در حال تکمیل واحدها بوده و تعدادی نیز در حال اخذ مجوز از ادارات مربوطه هستند.

آصفی از افزایش 22 درصدی جوجه ریزی در مرغداری های استان خبرداد و ادامه داد: به منظور تولید با ارزش افزوده بالا، کاهش هزینه های تولید و ثبات در تولید دو زنجیره تولید گوشت مرغ به ظرفیت 3 میلیون و 300 هزار قطعه به زنجیره تولید گوشت مرغ استان در سال جاری اضافه شده به نحوی که در حال حاضر استان دارای سه زنجیره فعال به ظرفیت کل 4 میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به برنامه های سال آینده برای ارتقاء زنجیره چهارم اشاره و خاطرنشان کرد: در برنامه سال آینده درصدد افزودن زنجیره چهارم تولید گوشت مرغ در استان به ظرفیت یک میلیون قطعه در هر دوره هستیم.

وی به تعداد افراد متقاضی برای احداث مرغداری در استان اشاره و بیان کرد: تاکنون 600 نفر متقاضی احداث مرغداری در استان بوده اند که این تعداد در حال افزایش است.

آصفی با بیان اینکه قطب مرغداری استان شهرستان دزفول است، گفت: در 11 ماهه سال جاری 105 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل 85 هزار و 258 تن بوده است.

وی به برنامه سازمان برای سال آینده اشاره و بیان کرد: در حال ایجاد زنجیره های تولید و احداث واحدهای بزرگ مرغداری گوشتی و پیگیری برای راه اندازی واحد دوم مرغ مادر گوشتی به منظور تامین بخشی از جوجه یک روزه واحدهای مرغداری در استان هستیم.

پایان خبر کوبار

تولید 105 هزار تن گوشت مرغ در خوزستان در 11 ماهه امسال

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید 105 هزار تن گوشت مرغ در خوزستان در 11 ماهه امسال" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید 105 هزار تن گوشت مرغ در خوزستان در 11 ماهه امسال"، کلیک کنید.