تست اختلال یادگیری کودکان

ناتوانی و اختلال در یادگیری، مشکلی در رابطه با هوش یا انگیزه ندارد. کودکان دچار اختلال در یادگیری، تنبل و کند ذهن نیستند. در حقیقت، اکثر آن ها به اندازه ی همه افراد دیگر باهوش هستند. فقط برنامه ریزی سیستم عصبی مغز آن ها متفاوت است. این تفاوت، بر نحوه دریافت و پردازش اطلاعات در آن ها تاثیر می گذارد. به عبارت ساده، کودکان و بزرگ سالان دارای ناتوانی و اختلال در یادگیری، چیزها را به طرزی متفاوت می بینند، می شنوند و درک می کنند. این امر  می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در یادگیری اطلاعات و مهارت های جدید و استفاده از آن ها شود.

تست اختلال یادگیری کودکان

شایع ترین انواع اختلالات یادگیری شامل مشکلات مربوط به خواندن، نوشتن، یادگیری ریاضیات، استدلال، گوش دادن و صحبت کردن است. در حالی که هر کودک هراز گاهی در نوشتن تکالیف مدرسه ی خود با مشکلاتی مواجه می شود و به اصطلاح گیر می کند، اما اگر حوزه ی خاصی از یادگیری به طور مداوم مشکل ساز باشد، ممکن است نشان دهنده یک اختلال یادگیری باشد. لباس های السا آنا را برای تولد دخترتان به آن هدیه دهید.

اگر فکر می کنید که مشکلات یادگیری فرزند شما ممکن است به کمک ویژه نیاز داشته باشد، لطفاً درنگ نکنید و به دنبال راهی برای کمک به فرزندتان باشید. هرچه زودتر برای این کار اقدام کنید، فرزندتان شانس بیشتری برای دستیابی به تمام توانایی خود خواهد داشت.

کودکان دچار اختلال در یادگیری می توانند موفق شوند و به موفقیت هم می رسند. ممکن است تصور کنید که مواجهه با این احتمال که فرزندتان اختلال یادگیری داشته باشد، دشوار است. هیچ کس نمی خواهد ببیند که فرزندش دچار این اختلال شده باشد. ممکن است بپرسید که این اختلال چه مشکلاتی را می تواند برای آینده فرزند شما داشته باشد یا نگران مدرسه رفتن و درس خواندن فرزندتان باشید.

شاید نگران باشید که با توجه کردن به مشکلات یادگیری فرزندتان، ممکن است برچسب “کند بودن” به کودکتان بزنید. اما نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که اکثر بچه های دارای اختلال در یادگیری، هوشی همانند همه افراد دیگر دارند. آن ها فقط باید به شیوه هایی متناسب با سبک های یادگیری منحصر به فرد خودشان آموزش داده شوند. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد ناتوانی ها و اختلالات کلی یادگیری و به ویژه مشکلات یادگیری فرزندتان، می توانید به سوی موفقیت او در مدرسه و دوران پس از آن گام بردارید

تشخیص و شناسایی انواع اختلال یادگیری

اختلالات یادگیری از کودکی تا کودک دیگر متفاوت است. ممکن است یک کودک با خواندن و هجی کردن کلمات مشکل داشته باشد، در حالی که دیگری عاشق کتاب است اما نمی تواند ریاضی را خوب بفهمد. ممکن است کودک دیگری در درک آنچه دیگران می گویند یا با صدای بلند ارتباط برقرار می کنند، مشکل داشته باشد. مشکلات بسیار متفاوت است، اما همه آن ها شامل اختلالات یادگیری می شوند.

شناسایی اختلالات یادگیری همیشه آسان نیست. به دلیل تنوع گسترده ، هیچ علایم و مشخصات خاص و واحدی وجود ندارد که بتوانید به عنوان اثبات یک اختلال مدنظر بگیرید. اگرچه تعدادی از علایم هشدار دهنده وجود دارند که نسبت به سایر علایم دیگر در سنین مختلف رایج تر هستند. اگر از چگونگی آن ها آگاهی داشته باشید، می توانید به موقع یک اختلال یادگیری را برطرف کنید و به سرعت برای کمک به فرزند خود قدم بردارید.

توجه به مراحل رشد نرمال برای کودکان نوپا و پیش دبستانی بسیار مهم است. تشخیص زودهنگام تفاوت های رشدی ممکن است نشانه اولیه ی یک اختلال در یادگیری باشد و مشکلاتی که در اوایل روند رشد مشاهده شده است اصلاح می شود. یک تاخیر در روند رشد کودک ممکن است تا وقتی که او بزرگ تر نشده است، نشانه ای از اختلال در یادگیری در نظر گرفته نشود، اما اگر هنگامی که فرزندتان هنوز کوچک است و شما این اختلال را متوجه شدید می توانید زودتر مداخله را آغاز کنید.

شما فرزند خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسید، بنابراین اگر فکر می کنید مشکلی وجود دارد، انجام یک ارزیابی روی او ضرری ندارد. همچنین می توانید از پزشک متخصص اطفال خود بخواهید که از نمودارهای مراحل رشد استفاده کند. برای خرید لباس ابرقهرمانان دخترانه به فروشگاه های ما حتما سری بزنید.

در بخش زیر برخی از انواع متداول و علایم هشدار دهنده ای برای اختلالات یادگیری ذکر شده است. به یاد داشته باشید که حتی کودکانی که اختلالی در یادگیری ندارند ممکن است در بعضی از مواقع برخی از این مشکلات را تجربه کنند. جای نگرانی زمانی است که اختلالاتی مداوم در توانایی فرزند شما در تسلط بر مهارت های خاص وجود دارد.

مشکلاتی در خواندن، نوشتن و ریاضیات

اختلالات یادگیری اغلب توسط مجموعه مهارت های حوزه ی مدرسه گروه بندی می شوند. اگر فرزند شما به مدرسه می رود، انواع اختلالات یادگیری او که بسیار آشکار است معمولاً حول محور خواندن، نوشتن یا ریاضیات می چرخد.

ناتوانی در یادگیری در خواندن (نارسا خوانی)

دو نوع اختلال یادگیری در خواندن وجود دارد. مشکلات اساسی در خواندن زمانی رخ می دهد که در درک رابطه بین اصوات، حروف و کلمات مشکل وجود داشته باشد. مشکلات درک مطلب هنگام عدم توانایی درک مفهوم کلمات، عبارات و پاراگراف ها رخ می دهد. علایم مشکل بادگیری در خواندن شامل مشکلات زیر است:

  • تشخیص حرف از کلمه
  • درک کلمات و مفاهیم
  • سرعت و روانی خواندن
  • مهارت های عمومی واژگان

اختلالات یادگیری در ریاضی (دیسکالکولی)

اختلالات یادگیری در ریاضیات بسته به نقاط قوت و ضعف کودک متفاوت است. توانایی کودک در انجام مسایل ریاضی به طور متفاوتی تحت تاثیر اختلالات یادگیری زبان، یا اختلال بینایی یا مشکل در ترتیب بندی، حافظه یا سازمان قرار خواهد گرفت.

کودک مبتلا به اختلال یادگیری در ریاضی ممکن است با حفظ کردن و سازمان دهی شماره ها، علامت های عملیات اصلی ریاضی و “حقایق” عددی (مانند 10=5+5 یا 25=5×5) مشکل داشته باشد. کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری ریاضی نیز ممکن است در اصول شمارش (مانند شمارش دوتا دوتا یا شمارش پنج تا پنج تا) مشکل داشته باشند یا در گفتن زمان مشکل داشته باشند.

اختلال یادگیری در نوشتن (نوشتار پریشی یا دیس گرافیا)

اختلالات یادگیری در نوشتن می تواند شامل کار فیزیکی نوشتن یا کار ذهنی درک و ترکیب اطلاعات باشد. اختلال اساسی در نوشتن، به مشکل فیزیکی در ایجاد کلمات و حروف اشاره دارد. ناتوانی در نگارش بیانی (نوشتن چیزی که می گوید)، نشان دهنده ی تلاشی برای سازمان دهی افکار بر روی کاغذ است. برای بچه ها لباس بن تن واقعی میتواند جذاب باشد.

علایم اختلال یادگیری زبان نوشتاری، حول عمل نوشتن می باشند. این علایم شامل مشکلاتی با:

  • مرتب و یکنواخت نوشتن
  • کپی کردن و رونویسی دقیق از روی حروف و کلمات
  • هجی های املایی منسجم و کامل
  • سازمان دهی و انسجام در نوشتن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تست اختلال یادگیری کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تست اختلال یادگیری کودکان"، کلیک کنید.