اگر استعداد های ایرانی بدانند ژن برتر تیزهوشی در دنیا هستند، هرگز مهاجرت نمی کنند+ فیلم

در گفت وگو با کوبار: 

اگر استعداد های ایرانی بدانند ژن برتر تیزهوشی در دنیا هستند، هرگز مهاجرت نمی کنند+ فیلم

یک استاد دانشگاه گفت: همگان بر ژن برتر ایرانی ها به عنوان جزیی از تیز هوشی تاکید دارند؛ بنابراین لازم است استعداد ها این مباهات به خود و افتخار به سرزمین مادری را متوجه شوند تا قصد مهاجرت نداشته باشند.  

مهدی نوریان، عضو هییت علمی دانشگاه بین المللی قزوین در گفت وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری کوبار، درباره راهکار های نگهداشت نخبگان و دانشجویان در کشور اظهار کرد: جلوگیری از اختیار فرد علاقه مند به مهاجرت شدنی نیست، مثل کسی که عاشق می شود و فرد دیگر به او می گوید عاشق نباش، اتفاقا تاکید بر این موضوع شوق و اشتیاق را در افراد افزایش می دهد. 

وی با بیان اینکه باید اقدام خردمندانه برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان اندیشیده شود؛ تاکید کرد: ابتدایی ترین کار این است که شوق بازگشت به وطن در افراد ایجاد شود، یعنی تا می توانیم وطن و تاریخچه کهن و افتخارات و مباهات سرزمین مادری را زیبا جلوه دهیم و در افراد زنده نگهداریم. 

عضو هییت علمی دانشگاه ادامه ادامه داد: اگر فردی برای تحصیل، کار و زندگی به خارج از کشور سفر می کند، آن را تلقی به حساب نیاورد، بلکه موقت بداند و امید به بازگشت و تعالی کشور داشته باشد. 

وی گفت: جلوگیری از مهاجرت، ایجاد شوقِ به مهاجرت می کند، باید بیش از اینکه به فکر مهاجرت افراد باشیم، فرصت های مادی و معنوی موجود کشور را غنیمت بشماریم تا آنها دلیلی برای ماندن در کشور داشته باشند. 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: بعضی ها نکات منفی کشور های مهاجر پذیر را می گویند که این امر چندان موثر نیست؛ چرا که فرد علاقه مند به رفتن بیشتر راغب به مهاجرت می شود. شایسته است بر داشته ها و قدمت تمدنی و زمینه های تعالی خودمان که وجود دارند و دیده نمی شوند به نگهداشت استعداد های بالقوه اقدام کنیم تا خردورزی خود را برای ایران آبادتر بکار بگیرند. 

وی بیان کرد: همگان بر ژن برتر ایرانی ها به عنوان جزیی از تیز هوشی تاکید دارند؛ بنابراین لازم است استعداد ها این مباهات به خود و افتخار به سرزمین مادری را متوجه شوند تا قصد مهاجرت نداشته باشند. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نباید موجی از مهاجرت همگام در کشور ایجاد کنیم؛ مثبت اندیشی در این حوزه بسیار موثرتر است و راهکار و عملیات ثمر بخشی به همراه دارد.

اگر استعداد های ایرانی بدانند ژن برتر تیزهوشی در دنیا هستند، هرگز مهاجرت نمی کنند+ فیلم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اگر استعداد های ایرانی بدانند ژن برتر تیزهوشی در دنیا هستند، هرگز مهاجرت نمی کنند+ فیلم" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اگر استعداد های ایرانی بدانند ژن برتر تیزهوشی در دنیا هستند، هرگز مهاجرت نمی کنند+ فیلم"، کلیک کنید.