انجام 39 هزار خدمات دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

انجام 39 هزار خدمات دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان - خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری کوبار، رستگار خسروی ضمن تبریک روز دندان پزشک و تقدیر از دندان پزشکان استان و نیز در توضیح عملکرد سال 1402 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه با اشاره به جذب دانشجو در این رشته اعلام کرد: جذب دانشجو در این دانشکده از سال 1390 بود که در هفت دوره فارغ التحصیل این رشته را داشته ایم و در حال حاضر 276 نفر دانشجو در این رشته در حال تحصیل هستند.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کردستان با اشاره به پذیرش دانشجوی بین الملل، افزود: خوشبختانه توانستیم پذیرش دانشجویان بین الملل را هم داشته باشیم که اکثر این دانشجویان از کشور عراق هستند.

خسروی با اشاره به حضور 10 رشته تخصصی در کلینیک دانشکده دندانپزشکی دانشگاه، افزود: باعث افتخار است که در حال حاضر 30 نفر از متخصصین رشته های ارتودنسی، اندو، بیماری های دهان، ترمیمی، پاتولوژی، پریو، پروتز، جراحی، رادیولوژی و کودکان در این دانشکده در حال خدمت رسانی به مردم استان هستند.

وی یادآور شد: علاوه بر متخصصین 4 نفر دندانپزشک عمومی نیز برای بیماران خاص مثل تالاسمی و ام اس خدمت رسانی انجام می دهند که از این تعداد دو نفر هم به صورت مربی به آموزش دانشجویان می پردازند.

رییس دانشکده دندانپزشکی از وجود 18 یونیت دندانپزشکی در این کلینیک خبر داد و گفت: از این تعداد یونیت، یک یونیت مخصوص معاینه و یک یونیت مخصوص ایمپلنت می باشد.

خسروی افزود: از دیگر تجهیزات می توان به وجود یک عدد دستگاه opG و 8 دستگاه pA اشاره کرد که در کنار اینها برای استریل لوازم دندانپزشکی یک عدد دستگاه اتوکلاو بیمارستانی دو درب جهت استریل تجهیزات دانشکده نیز موجود است.

وی با اشاره به دولتی بودن تعرفه های خدمات این کلینیک، گفت: در سال 1402، بیش از 39 هزار خدمت دندانپزشکی به مراجعین عزیز هم استانی در کلینیک دانشکده دندان پزشکی دانشگاه ارایه شده است.

رییس دانشکده دندانپزشکی با اشاره به شروع فعالیت کلینیک دندان پزشکی بیمارستان کوثر سنندج از سال 99 گفت: این کلینیک از مهرماه 99 با چهار یونیت و یک دستگاه رادیولوژی شروع به فعالیت کرد.

خسروی افزود: 4دندانپزشک عمومی در شیفت صبح و عصر و این ترن های این رشته در شیفت عصر آماده ارایه خدمت به مردم عزیز استان هستند.

رییس دانشکده دندانپزشکی از برگزاری اردوی جهادی ماهیانه در این دانشکده خبر داد و گفت: باید گفت که تا کنون به تمامی شهرهای استان به صورت رایگان خدمات جهادی دندانپزشکی ارایه داده ایم که امید است این خدمات گسترده تر شود.

خسروی خاطرنشان کرد: مردم عزیز می توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 تا 3:15 بعد از ظهر برای ارایه خدمت به این دانشکده واقع در خیابان پاسداران روبروی هتل شادی پردیس علوم پزشکی کردستان مراجعه نمایند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری، ساعت ارایه خدمت به عزیزان تا 19 بعداز ظهر می باشد تا ارایه خدمت به شکل مطلوب تری به عزیزان تقدیم شود.

انجام 39 هزار خدمات دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انجام 39 هزار خدمات دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انجام 39 هزار خدمات دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.