افزایش 5 هزار مترمربعی فضاهای پارک علم و فناوری کردستان – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

افزایش 5 هزار مترمربعی فضاهای پارک علم و فناوری کردستان - خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار کوبار، بابک سوری عصر چهارشنبه در سومین جلسه اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: در مورذ اقتصاد دانش بنیان و مفاهیم مرتبط در جامعه پرداخته شده اما اصول اقتصاد دانش بنیان مورد توجه است و چهار اصل دارد.

وی با اشاره به اینکه در هر جامعه ای که این چهار پایه باشد، آن جامعه دارای اقتصاد دانش بنیان است، افزود: تامین نیازمندی ها، تسهیلات و کمک های مورد نیاز برای تولید ثروت از دانش توسط صاحبان ایده های فناورانه و برگزاری اموزش های مورد نیاز برای عملیاتی شدن ایده های فناورانه توسط افراد خلاق و فناور از جمله اصول چهارگانه اقتصاد دانش بنیان است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه زمانیکه می توانیم موفق باشیم که علم روز را در لحظه دریافت کنیم، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات و همچنین وجود اکوسیستم دستگاهی پویا که بتواند فناوری روز دنیا را دریافت کند از دیگر اصول چهارگانه اقتصاد دانش بنیان به شمار می روند.

سوری در ادامه به مدل ایجاد و راه اندازی مراکز رشد و نوآوری شهرستانی پرداخت و بیان کرد: در این راستا تعامل و همکاری با فرمانداری ها انجام می گیرد و در قروه، بیجار، کامیاران و بانه ایجاد شده است و در سایر شهرستان ها به وقوع پیوسته است.

لزوم توسعه زیرساخت های فیزیکی پارک علم و فناوری کردستان

وی توسعه زیرساخت های فیزیکی پارک علم و فناوری کردستان را از دیگر موارد مورد توجه ودستور کار این جلسه دانست و اعلام کرد: اقدامات لازم برای واگذاری زمین های با مالکیت راه و شهرسازی استان در محدوده زمین های دانشکده علوم قرآنی در حدود سه هکتار انجام شده است.

سوری با تاکید بر لزوم شناسایی و معرفی سوله های مازاد و بلااستفاده دستگاه های اجرایی استان برای اجرای فعالیت واحدهای فناورانه خاطرنشان کرد: مولدسازی از قانون های جهش تولید دانش بنیان است و باید بتوانیم فضاهای قابل تغییر کاربری به کارگاه را که در اختیار دستگاه ها هستند مورد استفاده قرار دهیم.

وی یادآور شد: اخذ مالکیت حداقل 20 هکتار اراضی برای توسعه فعالیت های فیزیکی و تامین و تجهیز حداقل پنج هزار مترمربع فضای مفید برای استقرار واحدهای فناور در سایت اصلی پارک در دستور کار است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان به تلاش برای مالکیت 6.5 هکتار از اراضی راه و شهرسازی در محدوده روستای سرخه دزج سنندج اشاره کرد و گفت: ساختمان خود پارک در حال حاضر حدود 6 هزار مترمربع زیربنا دارد که محدود است.

سوری افزود: دهه فجر امسال مجتمع نوآوری نور در کنار دانشگاه پیام نور کردستان در قالب قرارداد 20 ساله راه اندازی و افتتاح شد و امسال پنج هزار و 500 مترمربع به فضاهای اداری پارک اضافه شد.

برگزاری نمایشگاه بین المللی محصولات فناور و دانش بنیان ایرانی در سلیمانیه

رییس پارک علم و فناوری کردستان خاطر نشان کرد: تلاش ما برپایی نمایشگاهی در سلیمانیه عراق برای معرفی و فروش تولیدات فناورانه داخلی است و نیاز به اخذ مجوز برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های ایران در سلیمانیه است.

سوری همچنین از ایجاد پردیس مشترک شرکت شهرک های صنعتی با پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: این مهم فرصتی است تا از امکانات شرکت شهرک های صنعتی برای واحدهای فناور استفاده شود.

افزایش 5 هزار مترمربعی فضاهای پارک علم و فناوری کردستان – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش 5 هزار مترمربعی فضاهای پارک علم و فناوری کردستان – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش 5 هزار مترمربعی فضاهای پارک علم و فناوری کردستان – خبرگزاری کوبار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.