افزایش پایداری شبکه برق سراسری با بهره برداری از 2 نیروگاه در خراسان رضوی

افزایش پایداری شبکه برق سراسری با بهره برداری از 2 نیروگاه در خراسان رضوی

نخستین واحد گازی نیروگاه سبزوار و دومین واحد گازی نیروگاه تربت حیدریه به ظرفیت 366 مگاوات و با حجم سرمایه گذاری 140 میلیون یورو با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری کوبار از وزارت نیرو، امیر دودابی نژاد، معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در جریان مراسم افتتاح این واحد های نیروگاهی با اشاره به اینکه در مدت زمان ساخت این پروژه ها مجموعا یک هزار و 800 نفر به صورت مستقیم و بیش از چهار هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت بوده اند، گفت: در راستای توسعه تولید برق در شمال شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در استان خراسان رضوی، پروژه ساخت نیروگاه های سبزوار و تربت حیدریه در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی سبزوار دارای دو واحد گازی 183 مگاواتی و یک واحد بخار 180 مگاواتی است که همزمان با سفر وزیر نیرو به استان خراسان رضوی، نخستین واحد گازی 183 مگاواتی این مجموعه با حجم سرمایه گذاری 70 میلیون یورو افتتاح شد.

معاون رنامه ریزی و توسعه مدیریت شرکت مادرتخصصی برق حرارتی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی تربت حیدریه نیز دارای دو واحد گازی 183 مگاواتی و یک توربین بخار 180 مگاواتی است که واحد دوم گازی این مجموعه امروز توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

دودابی نژاد با اشاره به نقش مهم این نیروگاه ها در بهبود ولتاژ برق منطقه خراسان، ادامه داد: نیروگاه های سبزوار و تربت حیدریه با هدف تامین برق مطمین و پایدار شبکه سراسری برق کشور، حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

افزایش پایداری شبکه برق سراسری با بهره برداری از 2 نیروگاه در خراسان رضوی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش پایداری شبکه برق سراسری با بهره برداری از 2 نیروگاه در خراسان رضوی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش پایداری شبکه برق سراسری با بهره برداری از 2 نیروگاه در خراسان رضوی"، کلیک کنید.