آیت الله خاتمی: مصیبت غزه از یاد رفتنی نیست

آیت الله خاتمی: مصیبت غزه از یاد رفتنی نیست

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مصیبت غزه از یاد رفتنی نیست و خودمان را در غم مردم غزه شریک می دانیم، گفت: نظام جمهوری اسلامی سربلند است که برای کمک به این مردم مظلوم هر کاری که از دستش برمی آمد، انجام داد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری کوبار، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: در روایتی از حضرت امام باقر(ع) که روز شهادت ایشان هم هست نقل شده است که مبادا مذاهب گوناگون شما را اینطرف و آنطرف ببرند. به خدا قسم شیعه ما نیست مگر کسی که بنده خدا باشد یعنی منطقش این باشد که امر امر تو است.

وی افزود: در خطبه های اول سخن از مباحث توحیدی داشتیم مباحثی که دل ها را به سوی خدا ببرد. در قرآن فراوان از یاد خدا نام برده شده است که این یاد فقط یاد زبانی نیست یاد عملی است. زیاد به یاد خدا باشید زیرا هر جا که باشید شما را می بیند و زیرنظر دارد. در بین روزهای سال گاهی ماه، ماه ویژه خدا است مانند ماه مبارک رمضان و عنایت دارد که بیشتر با انس خدا داشته باشید.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: در تعداد فراوانی از روایات نقل شده که این ایام معلومات و معدودات از اول ذیحجه تا 13 ذیحجه و ایامی که در آن قرار داریم است. امامان گفته اند این چند روز زیاد به یاد خدا باشید او را ناظر ببینید و ذکر او را داشته باشید. در روایت دیگری پیامبر اکرم(ص) فرمودند که هیچ یک از ایام سال نیست که عمل صالح اینقدر در آن ارزش داشته باشد. یکی نماز، دیگری خدمت به مردم و دیگری کمک به فقرا و محرومین است.

آیت الله خاتمی درباره شب عرفه عنوان کرد: گفته شده از لیالی متبرکه است و توبه مقبول و دعا مستجاب خواهد شد این فرصت های ویژه را دست کم نگیرید و مقام معظم رهبری به جوانان در این باره بسیار سفارش داشتند. کسی که شب عرفه را درک کند ثواب 170 سال را دارد.

وی درباره روز عرفه گفت: گفته شده این روز از اعیاد مبارکی است و بسیار خوشحال هستیم. مردم ما روز عرفه و دعای عرفه و رفاقت و مناجات با خدا را بزرگ می شمارند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ما هر چه داریم از دعا و توسل داریم این سرمایه را از دست ندهیم. امروز روز شهادت امام باقر (ع) است و امروز کنار مزار ایشان هیچ زایر ایرانی نیست و همه به مکه رفته اند. این امام داغ کربلا و تشنگی ها و سر بریده امام حسین را بالای نیزه دیده است.

آیت الله خاتمی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای مکه در سال 1366 و شهدای مظلوم منا، گفت: کشتار وحشیانه مردم در روستای ودالنوره سودان را محکوم می کنیم که در آن صدها نفر بی گناه به خاک و خون کشیده شده اند؛ چه زمانی قرار است که جنگ داخلی سودان تمام شود؟ مسیولان سودان تدبیری داشته باشند تا جنگ داخلی در سودان به پایان برسد.

وی با بیان اینکه مصیبت غزه از یاد رفتنی نیست، گفت: ما خودمان را در غم مردم غزه شریک می دانیم و نظام جمهوری اسلامی سربلند است که برای کمک به این مردم مظلوم هر کاری که از دستش برآمد، انجام داد.

در حال تکمیل…

آیت الله خاتمی: مصیبت غزه از یاد رفتنی نیست

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیت الله خاتمی: مصیبت غزه از یاد رفتنی نیست" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیت الله خاتمی: مصیبت غزه از یاد رفتنی نیست"، کلیک کنید.