آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب و شمال کشور/تلاش برای بازگشت سیستان و بلوچستان به وضعیت عادی

آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب و شمال کشور/تلاش برای بازگشت سیستان و بلوچستان به وضعیت عادی

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب و شمال کشور را تشریح کرد.

حسین ظفری در گفت وگو با کوبار درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب کشور گفت: در روزهای اخیر در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان فارس، جنوب استان کرمان و بخش هایی از بوشهر شاهد بارش کم سابقه باران بودیم، به طوریکه میانگین کل بارش ها در استان سیستان وبلوچستان در سال گذشته حدود100 میلی متر و در سال 99 حدود 200 میلی متر بود، اما در پی فعالیت این سامانه بارشی، تنها در زرآباد این استان طی 24 ساعت، 270 میلی متر باران باریده است. بارش هایی که بسیار نادر است. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مناطق درگیر سیل ادامه داد: بر اثر این بارش ها 19 شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.

ظفری با بیان اینکه در حال حاضر، حدود 1500 روستا درگیر پیامدهای ناشی از سیل و آبگرفتگی هستند، گفت: در حال حاضر 29 محور فرعی و اصلی مسدود است. همچنین 15 محور نیز بازگشایی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: همچنین راه ارتباطی 300روستا در جنوب و 29 روستا در شمال قطع شده است و تاکنون 47 محور بازگشایی شده و سایر محورها نیز بازگشایی خواهند شد. همچنین آب حدود 300 روستا قطع شده بود که تاکنون 115 روستا آب دارند و 120 تانکر آب آشامیدنی به این مناطق اعزام شده است. 

وی ادامه داد: در مناطقی که راه ها مسدود است، بالگردها امدادی وارد عمل شده و در حال خدمت رسانی هستند، گفت: گروه های امدادی و مردمی در حال خدمت رسانی هستند و علاوه بر امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عوامل آتش نشانی، عوامل اورژانس و …  312 گروه جهادی نیز در این مناطق در حال کمک رسانی هستند. 

ظفری از شناسایی 366 مادر باردار در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد و گفت: 164 مادر به نقاط امن منتقل شدند و سایرین نیز به دیگر بخش های استان منتقل شدند. همچنین 9 مادر از سیل نجات یافتند.

وی افزود: وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، ولی تحت کنترل است. به این معنا که دستگاه ها شرایط را تحت کنترل دارند و همه ما سعی داریم شرایط به حالت عادی بازگردد.

پایان خبر کوبار 

آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب و شمال کشور/تلاش برای بازگشت سیستان و بلوچستان به وضعیت عادی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب و شمال کشور/تلاش برای بازگشت سیستان و بلوچستان به وضعیت عادی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب و شمال کشور/تلاش برای بازگشت سیستان و بلوچستان به وضعیت عادی"، کلیک کنید.