هشتمین سفر به خاورمیانه، بلینکن وارد منطقه شد

هشتمین سفر به خاورمیانه، بلینکن وارد منطقه شد

وزیر خارجه آمریکا که در راس هییتی 40 نفره به منطقه سفر کرده است، تا روز چهارشنبه با مقامات اسراییل، اردن و قطر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری کوبار، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا برای هشتمین بار از زمان آغاز جنگ غزه راهی خاورمیانه شده است.

بلینکن دوشنبه 10 ژوین (21 خرداد) در نخستین ایستگاه سفر خاورمیانه ای خود وارد قاهره شد. قرار است وزیر خارجه آمریکا با عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری مصر دیدار و گفتگو کند.

بلینکن که در راس هییتی 40 نفره سفر می کند، تا روز چهارشنبه با مقامات اسراییل، اردن و قطر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه ایالات متحده، بلینکن در این سفر طرح پیشنهادی چندمرحله ای «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا را موردبحث و گفتگو قرار خواهد داد. تاکنون نه اسراییل و نه حماس موافقت خود را با این طرح اعلام نکرده اند.

یکی دیگر از موضوعات موردبحث و رایزنی در سفر بلینکن به منطقه جلوگیری از گسترش آتش جنگ به لبنان و بالا گرفتن درگیری ها میان این کشور و رژیم صهیونیستی است.

در این میان سازمان ملل متحد ارسال کمک های بشردوستانه به غزه از طریق راه آبی و اسکله های احداث شده آمریکا را متوقف کرده است.

در جریان عملیات نیرو های اسراییلی در اردوگاه نصیرات برای آزادسازی اسرای صهیونیست، یکی از کارکنان برنامه جهانی غذا مجروح شده بود. دو انبار این نهاد بین المللی نیز در پی اصابت موشک خسارت دیدند.

وزیر خارجه آمریکا قرار است در سفر به اراضی اشغالی با «بنی گانتس» عضو مستعفی کابینه جنگ اسراییل هم دیدار و رایزنی کند.

گانتس وزیر جنگ سابق اسراییل و یک عضو کلیدی کابینه جنگ این رژیم پس از پایان مهلتی که برای بنیامین نتانیاهو مبنی بر ارایه یک طرح منسجم برای ادامه جنگ در غزه تعیین کرده بود، یکشنبه شب از سمت خود استعفا کرد و تنش های سیاسی در کابینه رژیم صهیونیستی را به اوج خود رساند. بنیامین نتانیاهو با نامناسب خواندن زمان استعفای گانتس از وی خواسته که در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

تحلیلگران می گویند وقوع دو رویداد مهم طی تنها 48 ساعت پیش ازاین سفر بلینکن، ماموریت او را «غیرممکن» کرده است. قتل عام اردوگاه النصیرات با 274 شهید و 698 مجروح به بهای آزادی 4 اسیر و استعفای گانتس از کابینه جنگ. به گفته مقام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن ابتدا و در عصر دوشنبه با نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ اسراییل دیدار خواهد کرد و روز سه شنبه نیز با بنی گانتس دیدار می کند.

شبکه سی ان ان با اشاره به تصمیم بلینکن برای دیدار با گانتس نوشت، استعفای گانتس از کابینه جنگ اسراییل خطر انزوای بیشتر اسراییل را در سطح جهانی به دنبال خواهد داشت.

هشتمین سفر به خاورمیانه، بلینکن وارد منطقه شد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشتمین سفر به خاورمیانه، بلینکن وارد منطقه شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشتمین سفر به خاورمیانه، بلینکن وارد منطقه شد"، کلیک کنید.