فرستاده سازمان ملل: در تهران، بر کاهش تنش های منطقه ای تاکید کردم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین کوبار، «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که در تهران حضور دارد، امروز یکشنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

گروندبرگ درباره جزییات دیدارهای خود در تهران گفت: در جریان مذاکراتم در تهران، بر لزوم حفظ پیشرفت به سمت آتش بس تاکید کردم.

وی با اشاره به اینکه در این مذاکرات، بر لزوم بهبود وضعیت معیشتی مردم یمن تاکید کرده است، تصریح کرد: در این مذاکرات، بر لزوم کاهش تنش در سطح منطقه تاکید کردم.

فرستاده سازمان ملل: در تهران، بر کاهش تنش های منطقه ای تاکید کردم

 

آخرین سفر گروندبرگ به ایران به اسفند سال گذشته برمی گردد. گروندبرگ در سفر به تهران با امیرعبداللهیان دیدار و گفت وگو کرده بود. امیرعبداللهیان در آن دیدار دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل سیاسی بحران یمن را مورد اشاره قرار داد و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه گفت وگو که به تامین صلح و ثبات در یمن کمک کند، تاکید کرده بود.

فرستاده سازمان ملل  هم خواستار حمایت ایران از تلاش های این نهاد بین المللی در زمینه صلح در یمن شد و گفت که سازمان ملل در تمرکز بر راه حل سیاسی برای حل بحران یمن جدیت دارد.

گروندبرگ کوبار ماه سال جاری نیز سفری به قطر داشت و با وزیر مشاور در امور همکاری بین المللی قطر دیدار و گفت وگو کرد. و به عمان نیز سفر و در دیدار با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان هم درباره اوضاع یمن به گفت وگو پرداخت.

در آن زمان، با وجود آتش بس موقت، ایتلاف سعودی و اماراتی اقدام به حمله به مناطق مرزی یمن کردند که با پاسخ یمنی ها روبرو شد. وی کوبار ماه در اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تنش های جدید در یمن بر برقراری آتش بس دایمی در این کشور تاکید کرده بود.

پایان پیام/








شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

فرستاده سازمان ملل: در تهران، بر کاهش تنش های منطقه ای تاکید کردم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرستاده سازمان ملل: در تهران، بر کاهش تنش های منطقه ای تاکید کردم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرستاده سازمان ملل: در تهران، بر کاهش تنش های منطقه ای تاکید کردم"، کلیک کنید.